یک‌شنبه 1 مهر 1403

آغاز اردوی دانش‌آموزان دختر غرب کشور

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
آغاز اردوی دانش‌آموزان دختر غرب کشور

اردوی بنیاد علوی برای هزار نفر از دانش‌آموزان دختر استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان در مجموعه فرهنگی امام خمینی (ره) لواسان آغاز شد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بنیاد علوی در 350 نقطه کشور جامعه هدف برای توانمندسازی و محرومیت‌زدایی دارد و دانش‌آموزان جزو یکی از گروه‌ها برای توانمندسازی هستند.

برگزاری اردوهای دانش‌آموزی یکی از اقدامات بنیاد علوی در راستای توانمندسازی دانش‌آموزان است.

مجموعه فرهنگی و ورزشی امام خمینی (ره) لواسان، تابستان امسال میزبان 830 دانش‌آموز پسر غرب کشور از استان‌های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی از 26 تا 31 مرداد ماه بود که در اردوهای توانمندسازی بنیاد علوی شرکت کردند.

هم اکنون اردوی ویژه دانش آموزان دختر در حال برگزاری است.

اردوی فرهنگی برای 830 دانش‌آموز غرب کشور

دانش آموزان شرکت کننده از شهرهای مهاباد، سنندج، سقز، بانه، مریوان، کامیاران، سروآباد و روانسر در دو بخش دانش‌آموزان دختر و پسر در این اردو شرکت کردند.

شب گذشته اردوی ویژه دانش‌آموزان دختر با برگزاری مراسمی شاد همراه با جشن و شادی به مناسبت میلاد پیامبر اسلام (ص) افتتاح شد.

توانمندسازی مهارت‌های فردی و اجتماعی، برگزاری 8 کارگاه در صبح و عصر، برگزاری کارگاه هوش مصنوعی با هدف بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای هوش مصنوعی و استعدادیابی از جمله برنامه‌های این اردو برای دانش‌آموزان است.

برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های مالی و اقتصادی، اعتماد به نفس و عزت نفس، مهارت‌های فردی و اجتماعی، تغذیه سالم و سلامت، برنامه مشابه مسابقات از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته برای این دانش آموزان است.

سردار سید محمد آقامیر؛ مدیر مجموعه فرهنگی و ورزشی امام خمینی (ره) لواسان در مراسم افتتاحیه اردوی ویژه دانش آموزان دختر غرب کشور گفت: دانش‌آموزان دختر از استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه در این اردو شرکت دارند.

وی افزود: مجموعه اردوگاه امام خمینی (ره) با نگاه اثربخشی و بلند مدت رهبر انقلاب حفظ و مدیریت شده است و آقای حسین دهقان؛ رئیس بنیاد مستضعفان تأکید دارد که این اردوگاه در خدمت دانش آموزان مناطق محروم کشور باشد.

آقا میر بیان کرد: تلاش کردیم خاطره خوب از اردو برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم چون معتقدیم بهترین خاطره نوجوانان حضور در اردو و در کنار هم بودن است.

مدیر مجموعه فرهنگی و ورزشی امام خمینی (ره) لواسان ادامه داد: در این اردو، هفت رشته ورزشی برای دانش‌آموزان طراحی شده است و مدال و کاپ قهرمانی و اخلاق به سه شهر برتر تعلق می‌گیرد.

وی افزود: طی هماهنگی با دانشگاه آزاد اسلامی برای 76 ساعت حضور منظم دانش‌آموزان در کلاس‌های طراحی شده، کارنامه‌ای ارائه می‌شود.