شنبه 29 اردیبهشت 1403

آغاز جشنواره بین‌المللی هنرهای قرآنی مالزی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
آغاز جشنواره بین‌المللی هنرهای قرآنی مالزی

جشنواره بین‌المللی قرآن مالزی از امروز شروع شده و تا نهم دی ماه در مرکز چاپ و نشر قرآن بنیاد رستو مالزی در پوتراجایا به کار خود ادامه می‌دهد.

جشنواره بین‌المللی قرآن مالزی صبح امروز، 30 دی ماه در مرکز چاپ و نشر قرآن بنیاد رستو مالزی واقع در پوتراجایا به همت تعدادی از نهادهای مالزیایی از جمله بنیاد رستو و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در این کشور و مساعدت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سازماندهی شده است.

این جشنواره به مدت 10 روز آماده استقبال از عموم بازدیدکنندگان به‌ویژه کودکان و خانواده‌ها است.

جشنواره 10 روزه بین‌المللی قرآن مالزی دارای بخش‌های مختلف نمایشگاهی است؛ از جمله نمایشگاه آثار باستانی مربوط به پیامبر اعظم (ص) و صحابه، نمایشگاه پرده کعبه، نمایشگاه محصولات بنیاد رستو و نمایشگاه بزرگ‌ترین کتاب سیره در جهان.

رویدادهای متنوعی در این جشنواره جهانی طراحی شده است که از این میان می‌توان به حراج آثار هنری، بازار محصولات حلال، جشنواره پویانمایی و فعالیت‌های مخصوص کودکان مانند رنگ‌آمیزی اشاره کرد.

در این جشنواره مراجعین می‌توانند از مجموعه چاپ قرآن و فرآیندهای مربوطه بازدید کنند و کتب قدیمی و فرسوده قرآنی و اسلامی را برای امحاء به بخش مربوطه تحویل دهند.

هیئتی از ایران شامل هنرمندان قرآنی متشکل از علی جنگی، هنرمند مرمت‌کار و قلم‌زن و علی همتی، استاد خط و حکاکی روی عقیق هر دو از خراسان رضوی، محسن سلیمانی، هنرمند خوشنویس خط ثلث و کوفی ایرانی و از هنرمندان کالیگرافی، پیمان پیروی، هنرمند خوشنویسی نستعلیق و شکسته نستعلیق، محمد حاتمی، نماینده سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و همچنین یکی از هنرمندان ایرانی تذهیب‌کار مقیم مالزی اعضای هیئت ایرانی شرکت‌کننده در این جشنواره حضور دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت
آغاز جشنواره بین‌المللی هنرهای قرآنی مالزی 2
آغاز جشنواره بین‌المللی هنرهای قرآنی مالزی 3