یک‌شنبه 8 مهر 1403

آغاز فصل جدید کاوش در معدن چهرآباد با همکاری دانشگاه بوخوم

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
آغاز فصل جدید کاوش در معدن چهرآباد با همکاری دانشگاه بوخوم

امیر ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: فصل جدید کاوش در معدن چهرآباد با همکاری دانشگاه بوخوم از خرداد سال آینده آغاز می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر ارجمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهارداشت: تفاهم نامه‌ای در سال 97 بین پژوهشگاه میراث فرهنگی، موزه ملی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با دانشگاه بوخوم آلمان در زمینه کارهای پژوهشی و مطالعاتی مجموعه معدن نمک چهرآباد و مردان نمکی منعقد شده است.

وی ادامه داد: از سال 97 این همکاری سه جانبه آغاز شده و کارهای خوبی در حال انجام است اگر چه در سال 99 به دلیل شیوع بیماری کرونا این همکارهای انجام نشد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه امسال یک فصل کاوش تعریف شد و فعالیت‌های آن آغاز شد، افزود: باستان شناسان اداره کل میراث فرهنگی زنجان و دانشگاه بوخوم در این فصل کاوش همکاری داشتند. ارجمند تصریح کرد: این فصل کاوش تا آخر آذرماه ادامه داشته و فصل بعدی کاوش در سال آینده در اردیبهشت یا خرداد ماه اجرایی می‌شود. وی با اشاره به اینکه کارهای پژوهشی و مقالات خوبی در زمینه کاوش در معدن چهرآباد انجام شده است، یادآورشد: بافته‌ها و پارچه‌هایی در این معدن کشف شده است که کارهای مطالعاتی بر روی آنها انجام می‌شود. انتهای پیام /