یک‌شنبه 17 تیر 1403

آماده‌باش خودروسازان فرانسوی برای ورود به ایران

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
آماده‌باش خودروسازان فرانسوی برای ورود به ایران

اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

14 تیر 1354؛ ایران در کره پالایشگاه نفت می‌سازد

مذاکرات اقتصادی و بازرگانی ایران و جمهوری کره از امروز در وزارت امور اقتصادی و دارایی آغاز شد.

ایران و جمهوری کره علاوه بر توسعه روابط اقتصادی و گسترش همکاری‌های فنی و بازرگانی، مشترکا یک پالایشگاه نفت در جمهوری کره احداث خواهند کرد.

14 تیر 1374؛ «لویدز» خواستار توسعه همکاری‌ها با شرکت‌های بیمه ایران شد

رئیس کل بیمه لویدز خواستار همکاری‌های بیشتر با شرکت‌های بیمه و دست‌اندرکاران صنعت بیمه در جمهوری اسلامی ایران شد.

«دیوید رولاند» رئیس کل بیمه لویدز در ملاقات خود با دکتر عبدالناصر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی ایران، نسبت به توسعه صنعت بیمه در ایران ابراز امیدواری کرد و گفت: گزارش‌های رسیده از پیشرفت‌های اقتصادی و صنعتی در ایران، دست‌اندرکاران صنعت جهانی بیمه را متقاعد کرده است و توسعه اقتصادی و صنعتی ایران ملازم با توسعه صنعت بیمه خواهد بود و به همین علت لویدز آماده است که در این زمینه و زمینه‌های آموزشی مربوط به آن، هرگونه همکاری لازم را صورت دهد.

14 تیر 1384؛ قرارداد فاز 12 پارس جنوبی با تعیین شرکت خارجی پتروپارس امضا می‌شود

مدیر امور حقوقی شرکت نفت و گاز پارس گفت: قرارداد باز 12 پارس جنوبی پس از تعیین شریک خارجی پتروپارس و قطعی شدن آن امضا می‌شود. به گزارش پتروپارس برای مشارکت شرکت‌های «انی» و «استات اویل» در طرح فاز 12 پارس جنوبی ادامه داد و قرارداد آن با نهایی شدن این مذاکرات تا یک ماه آینده امضا می‌شود.

وی افزود: از نظر شرکت نفت و گاز پارس، هر دو شرکت «انی» و «استات اویل» صلاحیت لازم را برای مشارکت با پتروپارس در اجرای فاز 12 پارس جنوبی دارند.

14 تیر 1394؛ سه ماموری ترئیس‌جمهور به معاون اول

رئیس‌جمهوری در نماه مهمی به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه باید برنامه جامع اصلاح نظام بانکی و توسعه بازار اولیه سرمایه تدوین شود، رونق بخشی به اقتصاد و در چارچوب اقتصاد مقاومتی با ضرورت ملی دانست. در حوزه انضباط مالی نیز معاون ماموریت یافته علاوه بر امضای میزان بدهی‌های گذشته دولت و روش تسویه آن مدل طراحی کند تا مانع از ایجاد بدهی‌های جدید شود.

این نامه قصد دارد طراحی‌های اقتصادی دولت در آستانه ورود به نیمه دوم مسوولیت خود را طرح‌ریزی کند.

آماده‌باش خودروسازان فرانسوی برای ورود به ایران

در حالی که رسیدن به توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای غربی محتمل به نظر می‌رسد، فرانسه به شرکت‌هایش برای حضور در بازار ایران آماده‌باش اعلام کرده است.

هفته گذشته رویترز گزارش داد که یک مقام دولتی فرانسه از شرکت‌های فعال در این کشور خواسته که خود را آماده بازگشت به ایران کنند.

این اتفاق در حالی پیش از دستیابی به توافق احتمالی میان ایران و قدرت‌های جهانی روی می‌دهد که خودروسازان فرانسوی قبل از این آماده ورود به بازار ایران بودند و لغو تحریم‌های اقتصادی و به آنها به ویژه پژو اجازه می‌دهد دوباره در ایران به فعالیت بپردازند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید