سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

آماده باش عوامل خدمات شهری در پی صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
آماده باش عوامل خدمات شهری در پی صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی

شهرداری تهران اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای امروز و فردا 21 و 22 خرداد، همه عوامل خدمات شهری در آماده باش کامل هستند.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: در پی پیش بینی سازمان هوشناسی مبنی بر رگبار باران و وزش باد شدید برای امروز و فردا 21 و 22 خرداد، درحال حاضر نیرو‌های خدمات شهری در آماده باش کامل هستند تا در صورت مشاهده هرگونه حادثه‌ای پیرامون شرایط جوی، تمهیدات لازم را بیشندیشند.

علیرضا جعفری از شهروندان تهرانی خواست در این مدت هرگونه مشکل را به سامانه 137 گزارش کنند.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: تاکنون هیچ مشکلی درخصوص آبگرفتگی معابر گزارش نشده است.

مدیریت بحران استان تهران از احتمال وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق و خیزش گرد و خاک به ویژه در ارتفاعات استان خبر داده است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان تهران، تا بعدازظهر فردا دوشنبه 22 خرداد به ویژه در ارتفاعات استان تهران، احتمال رگبار و رعد و برق، بارش تگرگ، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک وجود دارد.

به ساکنان استان تهران توصیه شده در این مدت از صعود به ارتفاعات، توقف در حاشیه ساختمان‌های نیمه تمام و درختان فرسوده و تابلو‌های تبلیغاتی خودداری کنند.

مدیریت بحران استان تهران همچنین با توجه به احتمال خیزش گرد و خاک به بیماران قلبی و تنفسی، سالمندان و بانوان باردار توصیه کرده در این مدت در مواقع خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا از تردد‌های غیرضروری شهری خودداری کنند.

همچنین به شهروندان توصیه شده در حاشیه رود‌ها و مسیل‌ها توقف و اتراق نکنند و با توجه به احتمال سقوط سنگ در محور‌های کوهستانی از سفر‌های برون شهری خودداری کنند.

مدیریت بحران استان تهران همچنین از احتمال وقوع رعد و برق و صاعقه در ارتفاعات استان تهران خبر داد و به دامداران توصیه کرد در این مدت از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری