پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

آمادگی اورژانس و بیمارستان‌ها برای پذیرش مجروحان حادثه لبنان

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
آمادگی اورژانس و بیمارستان‌ها برای پذیرش مجروحان حادثه لبنان

معاون درمان وزارت بهداشت از آمادگی سازمان اورژانس و بیمارستان‌ها برای پذیرش مجروحان حادثه لبنان خبر داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سعید کریمی با بیان این که با اشاره به حادثه انفجار تروریستی روز گذشته لبنان و تماس تلفنی وزیر بهداشت با همتای لبنانی خود، از آمادگی بیمارستان‌های تهران برای پذیرش مجروحان این حادثه خبر داد و اظهار کرد: با دستور مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی برای پذیرش مجروحان این حادثه آمادگی کامل داریم و در صورتی که این عزیزان برای دریافت خدمات درمانی به کشورمان منتقل شوند، به سرعت به بیمارستان‌ها اعزام و پذیرش و بستری می‌شوند.

وی افزود: از همان لحظات اولیه این حادثه تروریستی، وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود برای کمک به مجروحان را اعلام کرده و تمام توان تخصصی و فوق‌تخصصی برای ارائه خدمات به این مجروحان به کار گرفته می‌شود.

آمادگی ایران برای امدادرسانی به مصدومان حادثه تروریستی لبنان

جعفر میعادفر؛ رئیس سازمان اورژانس نیز با اشاره به هماهنگی این سازمان با فرودگاه برای انتقال مجروحان گفت: برای انتقال این مجروحان از فرودگاه به بیمارستان‌های تهران، 4 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 30 دستگاه آمبولانس در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم با دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران برای پذیرش مجروحان در بیمارستان‌ها و حضور نیروهای متخصص و فوق تخصص نیز انجام شده است.