جمعه 7 اردیبهشت 1403

آمادگی جهاددانشگاهی فارس برای راه‌اندازی هنرستان‌های وابسته به سازمان‌ها

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
آمادگی جهاددانشگاهی فارس برای راه‌اندازی هنرستان‌های وابسته به سازمان‌ها

رئیس جهاددانشگاهی فارس با اشاره پیشنهاد آموزش‌وپرورش استان مبنی بر راه‌اندازی هنرستان‌های وابسته به سازمان‌ها، برای این منظور اعلام آمادگی و اضافه کرد: جای خالی این هنرستان با توجه به قابلیت‌های پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی شعبه استان احساس می‌شود.

دکتر مظاهر بابایی در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش فارس، ضمن تشریح فعالیت‌های مجموعه جهاد دانشگاهی در زمینه‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی، بیان کرد: 3 خبرگزاری ایسنا، ایکنا و سینا بصورت تخصصی در کشور مشغول به فعالیت هستند که خبرگزاری ایسنا بعنوان یک خبرگزاری مرجع در رسانه کشور عمل می‌کند و تاکنون عملکرد مطلوبی داشته است.

او با بیان اینکه خبرگزاری قرآنی ایکنا نیز اخبار آن به 20 زبان زنده دنیا ترجمه می‌شود و شعبه فارس 22 ماه متوالی رتبه نخست کشور را در بین اخبار قرآنی به خود اختصاص داده است، افزود: خبرگزاری سینا نیز ویژه علم و هنر است و با توجه به ظرفیت و توانایی استان موفق عمل کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس در ادامه با اشاره به وجود بیش از 70 نوع صنایع دستی در این استان، به کارکرد ویژه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی اشاره و عنوان کرد: نخستین پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی در سال 97 در تهران احداث شد و مجوز راه‌اندازی شعبه این پارک در زنجان و شیراز نیز اخذ شد و در حال حاضر این پارک بستر مناسبی برای افراد دارای ایده و استفاده از ظرفیت‌های اقتصاد در جامعه ایجاد کرده است.

بابایی اضافه کرد: هیچ محدودیت سنی برای پذیرش در این پارک وجود ندارد و از افراد اخلاق و نوآور استقبال می‌شود؛ پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی مجموعه جهاددانشگاهی نسبت به سایر پارک ظرفیت خوبی دارد و تسهیلات بالایی را به کارآفرینان اعطاء می‌کند.

او همچنین اظهار کرد: همکاری پارک با آموزش وپرورش منجر به تربیت دانش آموزان خلاق، نوآور وتوانمند خواهد شد و کمک می‌کند نسلی پویا و پیشرو داشته باشیم.

رئیس جهاددانشگاهی فارس خاطرنشان کرد: سال گذشته در راستای شعار سال مبنی بر "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" و تحقق یکی از برنامه‌های جهاددانشگاهی استان فارس، عملیات اجرایی فاز اول پروژه فناورانه تولید اسانس تام گل محمدی در شهرستان داراب کلید خورد که امیدواریم در صورت تامین بودجه فاز نخست آن تا پایان امسال افتتاح شود.

بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت‌های جهاددانشگاهی استان در زمینه‌های مختلف، اظهار کرد: با توجه به زمینه جهاد دانشگاهی در بخش "سلامت"؛ آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، درمانگاه و مرکز مشاوره ژنتیک با پیگیری‌های انجام شده راه‌اندازی شد. همچنین در راستای نیازمندی و دغدغه کشور در زمینه ناباروری و سرطان نیز طی سال‌های اخیر ساختمان جهاددانشگاهی واقع در بلوار عدالت به درمان ناباروی و سرطان اختصاص داده شده که بیش از 80 درصد کار پیش رفته است.

او همچنین از افتتاح دو فاز مجموعه درمان ناباروی و سرطان در جنوب کشور تا پایان سال 1401 در صورت تامین بودجه خبر داد و بر ضرورت همکاری و تعاملات مجموعه جهاد دانشگاهی با آموزش و پرورش در حوزه‌های آموزشی و ظرفیت‌های آن تاکید کرد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با یادآوری اینکه سال گذشته 3 هزار نفر در زمینه مشاغل خانگی توسط جهاددانشگاهی فارس آموزش داده و به بازار کار متصل شدند، ابراز امیدواری کرد که با هم‌افزایی با آموزش‌وپرورش نیز ارتباط بیشتری در بحث تربیت مدرسان حوزه ابتدایی، پیش دبستانی و مهدهای کودک انجام شود.

او در خصوص بهره‌مندی از ظرفیت مشاوران این مجموعه هم با توجه تجربه بیش از دو دهه و ظرفیت و مطالعاتی که در این باره انجام داده هم اعلام آمادگی کرد و افزود: با توجه به شعار سال باید از مقاطع ابتدایی دانش آموزان را با فرآیند تولید دانش بنیان آشنا و با برپایی کلاس‌های آموزشی در قالب جشنواره "ایده‌های دانش آموزان"، افراد مستعد را شناسایی کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی فارس خاطرنشان کرد: جای هنرستان فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در استان خالی است، چرا که این مهم می‌تواند توسعه مشاغل را به دنبال داشته باشد.

بابایی یادآور شد: با توجه به مجموعه جهاددانشگاهی نهادی علمی است و امروز این نهاد تلاش و نگاه خود را به برنامه‌ها و اقدامات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اشتغال، کارآفرینی و... معطوف کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس خاطرنشان کرد: مجموعه جهاددانشگاهی با دارا بودن پتانسیل‌های بالا آماده همکاری با آموزش‌وپرورش طی یک تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام

آمادگی جهاددانشگاهی فارس برای راه‌اندازی هنرستان‌های وابسته به سازمان‌ها 2
آمادگی جهاددانشگاهی فارس برای راه‌اندازی هنرستان‌های وابسته به سازمان‌ها 3