یک‌شنبه 15 مهر 1403

آمار مشاوره شکاف نسلی در البرز نگران کننده است / والدین متناسب با سن فرزند با او رفتار کنند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
آمار مشاوره شکاف نسلی در البرز نگران کننده است / والدین متناسب با سن فرزند با او رفتار کنند

آتنا کاظمی گفت: شکاف نسلی بین والدین و فرزندان منجر به چالش های گوناگونی شده که اگر با آگاهی و درک متقابل به آن نگاه نکنیم، بیش از پیش عمیق تر می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آتنا کاظمی مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: تفاوت نسل ها واژه جدید و چندان عجیب و غریبی نیست اما در عصر کنونی بسیار پر رنگ تر از دوره های دیگر است.

وی ادامه داد: شکاف نسلی بین والدین و فرزندان منجر به چالش های گوناگونی شده که اگر با آگاهی و درک متقابل به آن نگاه نکنیم، بیش از پیش عمیق تر می شود. کاظمی افزود: یکی از واضح ترین و مهمترین بستر تفاوت نسل ها، موضوعات و نگرش های فرهنگی است که شالوده آن را ارزش های اجتماعی و هنجارها، دانش و باورها و آداب و رسوم تشکیل می دهد. این کارشناس تصریح کرد: در برخی از موارد والدین پذیرش چندانی در مقابل نوآوری ها نداشته و بیشتر به سنت وابسته و خانواده گرا هستند و کمتر در فضای مجازی فعالیت می کنند که اینها برخلاف معیارهای والدین ایده آل گراست. وی گفت: آمارهایی که فرزندان و والدین در خصوص تفاوت نسل ها به مراکز مشاوره استان مراجعه می کنند، نگران کننده است. کاظمی با بیان اینکه بخش عمده ای از مشکل تفاوت نسل ها به عدم فراگیری آموزش سواد رسانه بر می گردد، ادامه داد: وقتی نتوانستیم سواد رسانه ای والدین را همپای فرزندان رشد دهیم اکنون نیز این فاصله نسلی اتفاق افتاده است. این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: بهترین راهکار کاهش تفاوت های نسلی این است که والدین متناسب با سن فرزندان، خود را به روز و با آنها رفتار کنند زیرا مسلما نیازهای کودک با نیازهای نوجوان و جوان متفاوت است. انتهای پیام /