سه‌شنبه 29 خرداد 1403

آمار هولناک وضعیت فاجعه‌بار کودکان فلسطین

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
آمار هولناک وضعیت فاجعه‌بار کودکان فلسطین

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه آمار هولناکی را از وضعیت فاجعه‌بار کودکان فلسطینی در دویست‌وپنجاه و دومین روز جنگ منتشر کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه آمارهای هولناکی را درباره اوضاع فاجعه‌بار کودکان فلسطینی ساکن نوار غزه منتشر کرد.

شبکه خبری قدس گزارش داد، بر اساس آمارهای منتشر شده، از هفتم اکتبر گذشته تا کنون 15 هزار و 694 کودک بر اثر حملات رژیم اشغالگر شهید، حدود 34 هزار کودک مجروح و 3هزار و 600 کودک زیر آوار مفقود شده‌اند.

در ادامه گزارش این دفتر آمده است: حدود 1500 کودک دست و پا یا چشم‌های خود را از دست داده یا دچار ناتوانی دائمی شده و حداقل 200 کودک توسط اشغالگران ربوده شده‌اند. 17هزار کودک یتیم شده‌اند که سه درصد آنها هر دو والدین خود را از دست داده‌اند. بیش از 700هزار کودک هم به اجبار از محل زندگی خود آواره شده‌اند.

خبر مرتبط پیام هشدارآمیزی که جنبش النجباء به آمریکا مخابره کرد

رئیس شورای سیاسی جنبش النجباء عراق به سفیر جدید آمریکا در این کشور هشدار داد که سیلی‌های بعدی در راه است.

این گزارش می‌افزاید: حدود 650 هزار کودک فلسطینی خانه خود را پس از ویران شدن توسط رژیم اشغالگر از دست داده‌اند. 625 هزار کودک هم بر اثر تجاوز رژیم اشغالگر مجبور به ترک تحصیل شده‌اند. 98 درصد کودکان غزه آب آشامیدنی سالم پیدا نمی‌کنند و به کمتر از سه لیتر آب در روز دسترسی دارند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه تأکید کرد: 3500 کودک فلسطینیِ مبتلا به بیماری های مزمن، به دلیل سوءتغذیه و عدم مراقبت های پزشکی لازم در معرض خطر مرگ قرار دارند. 60 هزار جنین در شکم مادرشان، در معرض سقط جنین، مرگ یا نقایص مادرزادی ناشی از اثرات بمب و مواد منفجره قرار دارند. حدود 40 هزار نوزاد هم واکسیناسیون لازم را به صورت منظم دریافت نکرده‌اند. 82 هزار کودک هم علائم سوء تغذیه دارند که علائم 35 درصد از آنها شدید است.

بر اساس گزارش این دفتر، 33 کودک فلسطینی هم از هفتم اکتبر گذشته تا کنون بر اثر قحطی و سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌اند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

آمار هولناک وضعیت فاجعه‌بار کودکان فلسطین 2