چهارشنبه 6 تیر 1403

آمار ویژه علی مبخوت برای رکورد؛/ یک نفر با 27 گل در امارات آقای گل نشد!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
آمار ویژه علی مبخوت برای رکورد؛/ یک نفر با 27 گل در امارات آقای گل نشد!

علی مبخوت، ستاره تیم الجزیره و تیم ملی امارات، علی‌رغم اینکه در فصل 2022-2023 عنوان برترین گلزن لیگ حرفه‌ای امارات را کسب نکرد اما موفق شد رکورد خود را حفظ کند.

به گزارش ورزش سه، علی مبخوت فصل گذشته با 27 گل و با اختلاف یک گل با لابا کوجو، بازیکن العین، در رتبه دوم جدول برترین گلزنان لیگ قرار گرفت. این در حالی است که این بازیکن در طول دوران فوتبال خود دو بار موفق به کسب عنوان بهترین گلزن ادنوک لیگ شده است. بار اول در فصل 2016-2017 که 33 گل به ثمر رساند تا بهترین آقای گلی تاریخ لیگ حرفه‌ای امارات را به نام خود ثبت کند و دومی در فصل 2020-2021 که با 25 گل به این عنوان رسید.

نکته جالب اینکه مبخوت در حالی با 27 گل در رتبه دوم جدول گلزنان قرار گرفت که در طول فصل به جز تیم عجمان برابر تمام تیم‌های حاضر در این مسابقات گلزنی کرد. این بازیکن همچنین 13 گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و 6 پاس گل نیز ثبت کرد.

مبخوت که در مجموع 208 گل در رقابت‌های لیگ به ثمر رسانده، همچنان بالاترین ارزش بازار را در بین تمامی بازیکنان اماراتی الجزیره دارد و با ارزش 3 میلیون یورویی، پس از فلورین تاسانی (با ارزش 4 میلیون یورو) در رتبه دوم گران‌ترین بازیکنان این تیم قرار دارد.

مارسل کایزر، سرمربی تیم الجزیره درباره مبخوت می‌گوید: مبخوت برای من یک گلزن افسانه‌ای است. او همیشه به دور از علاقه شخصی خود به حساب تیمش و همکارانش فکر می‌کند؛ او در آخرین بازی لیگ می‌توانست گل دوم را به ثمر برساند اما توپ را به احمد العطاس داد تا اعتماد به نفس بیشتری به او بدهد.

او در مورد راز برتری مبخوت در زدن ضربات پنالتی گفت: او استعداد منحصر به فردی دارد که از آن لذت می‌برد. او از تاکتیک خاصی استفاده می‌کند که به آرامی به توپ ضربه می‌زند و به این شکل دروازه‌بان تیم حریف را گیج می‌کند.

کایزر در پایان گفت: امیدوارم مبخوت با تیم ملی امارات در یک تورنمنت بین‌المللی مانند جام جهانی بازی کند.

آمار ویژه علی مبخوت برای رکورد؛/ یک نفر با 27 گل در امارات آقای گل نشد! 2