سه‌شنبه 3 مهر 1403

آمریکا هیچ علاقه ای به برادری با ایران ندارد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
آمریکا هیچ علاقه ای به برادری با ایران ندارد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی هیچ علاقه ای به برادری با ما ندارند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی هیچ علاقه ای به برادری با ما ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی یوسفی در جلسه علنی امروز (سه شنبه سوم مهر ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی با اشاره به جنایات آمریکا گفت: شروع جنگ تحمیلی علیه ایران با هدایت آمریکا و برخی از کشورهای منطقه بود. همچنین حمله نظامی به طبس و تحریم‌های ظالمانه از جمله جنایت‌هایی است که آمریکا علیه مردم ایران انجام داده است.

وی ادامه داد: تاریخ پر از جنایت آمریکاست به گونه‌ای که آمریکا در سال 1890 سرخپوستان را کشت، جنگ فیلیپین و ویتنام برخی از جنایات آمریکا علیه بشریت بوده و می‌توان گفت هر جا شرارتی بوده نام آمریکا به چشم می‌خورد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمریکا با آزادگان جهان مخالف است و در 28 مرداد 1332 هم کودتای آمریکا علیه دولت وقت یعنی مصدق رخ داد در حالی که آن دولت هیچ ربطی به جمهوری اسلامی ایران نداشت. تحمیل قانون کاپیتولاسیون از جنایاتی است که آمریکا علیه ایران اعمال کرده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور کشورمان گفت: قطعاً آقای پزشکیان روحیه استکبارستیزی دارد اما اخیراً صحبت‌هایی مطرح کرده است که می‌دانم نظر وی نیست بلکه نظر مشاورانش است. همچنین نظر نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم و رئیس جمهور ما این است که اسرائیل زبان زور را می‌شناسد و باید فقط با زبان زور پاسخ جنایات و ددمنشی‌های این رژیم داده شود.

یوسفی بیان کرد: قطعاً نظر پزشکیان این است که جمهوری اسلامی ایران همانطور که اهل مذاکره با دنیاست اما اجازه تحقیر ملت ایران را نمی‌دهد. همه ما به خوبی می‌دانیم آمریکا و برخی کشورهای اروپایی هیچ علاقه‌ای به برادری با ما ندارند.