سه‌شنبه 17 مهر 1403

آمریکا و انگلیس در جنایات «اردوگاه النصیره» نقش داشتند

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
آمریکا و انگلیس در جنایات «اردوگاه النصیره» نقش داشتند

سخنگوی وزارت خارجه گفت: در بسیاری از گزارش‌ها اینگونه مطرح شده که نیروهای نظامی و اطلاعاتی امریکا و انگلیس هم در جنایات «اردوگاه النصیره» نقش داشتند.

به گزارش مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری، در مورد جنایات اردوگاه النصیره، اظهار داشت: جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در این اردوگاه را شدیداً محکوم می‌کنیم. در بسیاری از گزارش‌ها اینگونه مطرح شده که نیروهای نظامی و اطلاعاتی امریکا و انگلیس هم در این عملیات نقش داشتند. این بیانگر این است که در یک عملیات سه گانه بیش از 700 نفر از شهروندان فلسطینی به شهادت رسیدند که این یک ابرو ریزی بزرگ برای رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: این عملیات وحشیانه به شدیدترین عبارات از منظر جمهوری اسلامی ایران محکوم است.

سخنگوی وزارت خارجه در مورد اتش بس در غزه گفت: هشت ماه جنایت جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه با حمایت تمام عیار امریکا از آغازین روز صورت گرفته است. هیچ‌گونه از شواهد نشان نمی‌دهد که امریکا در برقراری اتش بس جدی است. اگر ذره‌ای صداقت در دولت امریکا وجود دارد باید از ارسال تجهیزات نظامی به این رژیم اجتناب کند. استعفاهای مکرر در کابینه رژیم صهیونیستی نشاندهنده فروپاشی داخلی و عدم دستیابی این رژیم به هیچکدام از اهداف خود است و نشاندهنده شکست‌های راهبردی این رژیم است. البته جابه جایی چندقاتل درکابینه رژیم صهیونیستی تغییری در وضعیت فلسطین ایجاد نخواهد کرد.