دوشنبه 16 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - در حالی که ادعاهای مختلفی درباره لو رفتن سوالات کنکور 1401 منتشر شده، هیات منتخب بررسی شبهات آزمون سراسری به ریاست معاون اول رئیس جمهور اعلام کرده «سلامت کنکور سراسری سال 1401 در تمامی رشته‌ها و گروه‌ها مورد تأیید قطعی است.»

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون بورس و امور دانشجویان بین الملل با بیان اینکه ایران جزو 15 کشور موفق در جذب دانشجوی بین‌الملل است، گفت: جذب دانشجوی خارجی در ایران نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته حتی در سال 1400 نسبت به سال‌های قبل رشد دو برابری یافته است؛ البته این رشد به معنای رسیدن به جایگاه مطلوب نیست.

خبرگزاری مهر

رشته های علوم پایه، بنیاد رشد و توسعه علمی کشور هستند و کاهش اقبال به آن در میان کنکوری ها و دانشجویان، در آینده نزدیک به کاهش تولید علم در این حوزه و فناوری های مرتبط با آن منجر می شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - گروهی از محققان به تازگی یک الکترولیت جدید ابداع کرده‌اند که می‌تواند تولید باتری‌های سدیم - یونی باثبات و قابل اعتماد را امکان‌پذیر سازد.

خبرگزاری ایرنا

مراغه - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز، یکشنبه و همزمان با عید قربان در شورای دانشگاه مراغه حضور یافت و با پذیرش دانشجوی دکترای شیمی در این دانشگاه به شرط اخذ رساله‌های نیازمحور دکتری موافقت کرد.

خبرگزاری ایرنا

مراغه - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه مراغه یک دانشگاه آینده‌دار است و در سپهر علمی ایران و جهان همچون خورشیدی خواهد درخشید.

خبرگزاری ایرنا

مراغه - ایرنا - نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی درباره ورود سرزده‌اش به جلسه شورای دانشگاه مراغه با حضور وزیر علوم و سخنان اعتراضی‌اش در این جلسه بیان کرد: علت حرکت طولانی بنده، مسئولیتم در مجلس به عنوان رئیس فراکسیون مناطق محروم است و اگر تعرضی شد، پوزش می‌خواهم.

خبرگزاری دانشجو

گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه صنعتی امیرکبیر در اطلاعیه ای اعلام کرد؛ دانشجویان ورودی 97 که 8 ترمه فارغ‌التحصیل نمی‌شوند برای تمدید باید نکات زیر را رعایت کنند: 1. دانشجویانی ورودی 97 که تا پایان تابستان 1401، کمتر از 95 واحد گذرانده باشند، قادر به فارغ التحصیلی تا پایان ترم دهم نیستند. لذا تکمیل "فرم تعهد برای تمدید سنوات" جهت ثبت نام نیم‌سال نهم و دهم برای آنان...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فردا آخرین مهلت ثبت‌نام در رویداد ملی "دا" که استارتاپی برای حمایت از ارزش‌آفرینی دختران ایرانی 16تا 25 ساله است.

وب‌گاه عصر ایران

دیوار بزرگ اسلون یکی از بزرگترین سازه‌های ظاهری و احتمالا گذرا در کیهان است که وسعتی در حدود 1/37 سال نوری دارد. این دیوار ممکن است، یک تراز شانسی از ابرخوشه‌های متعدد باشد؛ اما قطعا یک ساختار واحد و محدود به گرانش نیست.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی دکتر «اسماعیل چمنی» را به عنوان سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی منصوب کرد. زلفی‌گل در این حکم انتصاب خطاب به سرپرست جدید دانشگاه محقق اردبیلی آورده است؛ انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلابی، راهبرد‌های اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی...

خبرگزاری مهر

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی را منصوب کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در دیدار با وزیر آموزش عالی و علوم تحقیقات جمهوری مالی گفت: دولت‌ها می‌توانند پل ارتباطی میان فعالان فناور را ایفا و ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق دو کشور را مستحکم کنند. سورنا ستاری در دیدار با "آمادو کیتا" با بیان اینکه در بسیاری از موارد در حوزه فناوری با اتکا به نیروی انسانی در شرکت‌های دانش بنیان و...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشکاه خبرگزاری دانشجو، ثبت‌نام ترم تابستان 1401 دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی از امروز آغاز می‌شود. بر این اساس، آن دسته از دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی که متقاضی دریافت خوابگاه برای ترم تابستان این دانشگاه هستند، تا روز دوشنبه 28 تیر ماه فرصت دارند نسبت به ثبت نام اقدام کنند. کلاس‌های این دانشگاه برای ترم تابستان نیز از ابتدای مرداد ماه آغاز می‌شود...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، انتخاب رشته مجازین آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال 1401 از فردا آغاز می‌شود و تا چهارشنبه ادامه دارد. داوطلبان در این فرصت تعیین‌شده می‌توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند. نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال 1401 روز جمعه، 17 تیر بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفت و قرار بود داوطلبان مجاز به انتخاب...

خبرگزاری مهر

دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با عنوان «حلقه‌های میانی؛ حا میم» برگزار می‌شود.