یک‌شنبه 15 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید مکمل گیاهی شور با خالص سازی از گیاه بومی شد که جایگزین نمک طعام معمولی محسوب می شود.

وب‌گاه عصر ایران

نتایج حاصل از پژوهش‌های مختلف حاکی از آن است که نیمی از موارد بروز سکته مغزی به دلیل فشار خون بالا بوده و همچنین نشان داده شده که دیابت خطر ابتلا به سکته مغزی را حداقل 2 برابر افزایش می‌دهد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با حکم صادق مفرد مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ، مهدی ثقینی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد تهران غرب شد.

وب‌گاه عصر ایران

بر اساس مطالعه‌ای که اخیراً در نشست علمی انجمن قلب و عروق اروپا (ESC) ارائه شد، محققان گفتند بیماران مبتلا به نارسایی قلبی مجرد نسبت به همتایان متاهل خود اعتماد به نفس کمتری در مدیریت بیماری خود دارند و از نظر اجتماعی محدودتر هستند.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هم اکنون 35 درصد محصولات علمی کشور با مشارکت بین المللی تولید می شود که این رقم نشانگر آن است که ایران در زمینه دیپلماسی علمی گامهای بزرگی برداشته است.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - رییس پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی گفت: دانشگاه با چالشهای جدی در مسیر تحول رو به روست که به نظر می‌رسد یکی از آنها چالش عقلانیت استعلایی در مقابل عقلانیت تصرفی و دیگری چالش آزادی در دانشگاههاست.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فناوران یک شرکت دانش بنیان ایرانی نرم افزار طراحی، ویرایش و اسکنر سه بعدی صورت را در حوزه فناوری دیجیتال تهیه و عرضه کردند.

وب‌گاه عصر ایران

اما بدون کشف بوزون هیگز، کل چارچوب نظری توصیف‌کننده فیزیک در کوچک‌ترین مقیاس‌هایش، فرو می‌ریخت. اگر ذرات بنیادی بدون جرم باشند، نه اتم، نه انسان، نه منظومه شمسی و هیچ ساختاری در طبیعت وجود نخواهد داشت.

خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - مدیر کل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: الزاما ایجاد و ساخت یک مرکز رشد فناوری مدنظر و هدف ما نیست بلکه اتصال و شبکه‌سازی مویرگی بین دانشگاه و مراکز رشد در دستور کار وزارت علوم قرار دارد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران طی حکمی حمیرا زمردی، استاد دانشکده ادبیات و علوم انسانی را به عنوان رئیس مؤسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز آموزش بین‌المللی زبان فارسی منصوب کرد. در این حکم آمده است: نظر به مراتب تعهد، دانش و تجارب ارزنده سرکار عالی به موجب این حکم با حفظ وظایف آموزشی و پژوهشی به مدت سه سال به عنوان رئیس مؤسسه لغت نامه دهخدا و مرکز...