یک‌شنبه 15 مهر 1403

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شهرهای سبز و زرد زنجان حضوری ارایه می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شهرهای سبز و زرد زنجان حضوری ارایه می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: آموزش‌های این اداره کل در شهرهای با وضعیت سبز و زرد کرونایی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، حضوری و در شرایط قرمز و نارنجی به صورت مجازی و غیرحضوری است.

محمدرضا انصاری روز پنجشنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران افزود: ارائه آموزش های مهارتی در بخش‌های مختلف بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور الزامی است و این روند باید با قوت تداوم داشته باشد.

وی یادآور شد: شیوع ویروس کرونا، همه بخش ها از جمله بخش آموزش را نیز تحت تاثیر قرار داده است و برای جلوگیری از تعطیلی آموزش ناگزیر از فراهم کردن زمینه لازم برای مهارت آموزی مجازی متقاضیان و استفاده از این فضا هستیم.

انصاری با بیان اینکه بیش از 33 درصد کارآموزان آموزش دیده در مراکز فنی و حرفه ای وارد بازار کار می شوند، اظهار داشت: سند توسعه، اشتغال و مهارت آموزی با هدف برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت بازار کار، آینده پژوهی، نقشه توسعه راه آموزش های مهارتی در سطح استان با توجه به نیازها و ظرفیت های اشتغال استان، تدوین شده است.

وی همچنین به برگزاری مسابقات ملی مهارت اشاره کرد و افزود: از اهداف مسابقات ملی مهارت، ارتقای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای کشور در سطح بین‌المللی است.

انصاری افزود: ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی، نخبه‌پروری، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی و شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آن‌ها، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای بین جوانان و ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت را از اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت است.

*س_برچسب‌ها_س*