شنبه 14 مهر 1403

آموزش پیش دبستانی‌های زنجانی در بستر فضای مجازی آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آموزش پیش دبستانی‌های زنجانی در بستر فضای مجازی آغاز شد

زنجان - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طرح "پیش‌دبستانی در بستر فضای مجازی" از اول آبان به صورت رایگان و با هدف ایجاد وحدت‌رویه و توسعه عدالت آموزشی برای تمام نوآموزان در این استان آغاز شد.

صیاد سلامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از اجرای این طرح را جذب و حضور حداکثری نوآموزان در سیستم آموزشی و پرورشی استان، ایجاد وحدت‌رویه و رشد همه‌جانبه کودکی و یادگیری پیش‌نیازهای ورود به دبستان از طریق آموزش والدین و نوآموزان با توجه به شرایط موجود ذکر کرد.

وی اظهار داشت: نگرانی های کنونی بابت شیوع ویروس کرونا موجب افزایش هزینه‌های زندگی مردم شده است همچنین به دلیل ماهیت غیراجباری بودن گذراندن دوره پیش‌دبستانی و اینکه خانواده‌ها از ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس خودداری می کنند و این موضوع موجب محرومیت گروه های هدف از آموزش های این دوره می شود.

این مسؤول ادامه داد: پس از بررسی‌های لازم آموزش مجازی این نوآموزان در دستور کار قرار گرفت تا کودکانی که موفق به ثبت‌نام در سامانه سناد نشدند و نمی‌توانند با حضور در مدرسه فعالیت‌های علمی را دنبال کنند، آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را به صورت رایگان از طریق شبکه آموزشی شاد، شبکه آموزش صدا و سیمای مرکز استان یا مدرسه تلویزیونی ایران دریافت و از طرفی خانواده‌ها نیز بتوانند رشد عزیزان خود را پایش کنند.

وی اظهار داشت: محور کار آموزش و پرورش استان بر اساس تاکیدات وزارتخانه در این خصوص ارائه برنامه‌ها و آموزش از طریق تلویزیون است که برای این منظور هم جلساتی برگزار و هماهنگی های لازم با صدا و سیمای استانی (اشراق) انجام شده تا از طریق شبکه استانی تلویزیونی هم برنامه‌های آموزشی مورد نظر برای پیش‌دبستانی‌های مناطق محروم پخش شود.

سلامی افزود: از طرفی برنامه تهیه و تحویل محتواهای آموزشی به والدین پیش دبستانی های مناطق نیز در دستور کار قرار دارد و ارتباط با اولیای دانش آموزانی که دسترسی به سامانه شاد ندارند، این موضوع بیش از گذشته مورد توجه است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: امسال همه شاخص‌های ثبت‌نام در دوره‌های ابتدایی سبز بوده، به طوری که در مقایسه با موالید رشد 3.60 درصدی ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه اول ابتدایی به نسبت سال گذشته وجود داشت، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و نگرانی خانواده‌ها کاهش 60 تا 65 درصدی ثبت‌نام پیش‌دبستانی‌ها در سطح استان رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص از برنامه‌هایی که برای ارائه آموزش به نوآموزان انجام می گیرد، استقبال می شود، چون فرصت بیشتری برای این قشر مهیا شده است.

به گفته این مسؤول، گذراندن دوره پیش‌دبستانی توسط نوآموزان به ویژه نوآموزان مناطق محروم و کم‌برخوردار امری بسیار مهم و ضروری است چرا که این دوره آنان را برای حضور در مدرسه و دریافت آموزش‌های لازم آماده می‌کند.

*س_برچسب‌ها_س*