چهارشنبه 18 مهر 1403

آگاهی بخشی واقعیت‌های روز قدس از طریق فضای مجازی به دانش آموزان زنجانی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آگاهی بخشی واقعیت‌های روز قدس از طریق فضای مجازی به دانش آموزان زنجانی

زنجان - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: با توجه به در پیش بودن روزجهانی قدس و شرایط کرونایی حاکم بر کشورمان واقعیت‌های روز جهانی قدس با همکاری تشکل‌های دانش‌آموزی و از طریق فضای مجازی به دانش‌آموزان اطلاع رسانی می‌شود.

جعفر گنج‌خانلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، روز قدس را میراث ماندگار رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) عنوان کرد و افزود: این روز یک روز الهی است که آثار و برکات آن در انقلاب اسلامی و زنده نگه داشتن فریاد ظلم ستیزی در جهان را طنین انداز کرده است.

وی برگزاری و زنده نگه داشتن روز قدس را با توجه به شرایط خاص امسال و شیوع بیماری کرونا ویژه دانست و گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده ملت شریف و انقلابی ایران و جامعه بزرگ آموزش و پرورش در گرامیداشت این روز حضور فعال و چشمگیری به ویژه از فضای مجازی بهره گرفته شده است.

این مسؤول، قدس و فلسطین را تکه ای جدا شده و غصب شده از دنیای اسلام و فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه قدس پاره تن اسلام است را بسیار موجز و تاریخی دانست که موجبات بیداری دنیای اسلام و سردادن شعار حق طلبی و ظلم ستیزی را در جهان و مبارزه برای حذف غده سرطانی صهیونیسم را زنده و پویا کرد.

وی با اشاره به سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر نیز اضافه کرد: حماسه فتح خرمشهر یک واقعه تاریخی بسیار است که رشادت های سرداران رشید اسلام به پیروی از رهبری کبیر انقلاب که فرمود: خرمشهر را خدا آزاد کرد، توانستند رژیم بعثی را از خاک پاک ایران اسلامی بیرون برانند و پیروزی‌های غرور انگیز دیگری را رقم بزنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش زنجان با قدردانی از رشادت های فرزندان غیور این مرز و بوم و معرفی آن به نسل دانش آموز، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود باید در فضای مجازی و سایر فرصت ها اطلاع رسانی دقیق از ابعاد عملیات غرورانگیز بیت‌المقدس و آزاد سازی خرمشهر صورت گیرد.

هم اکنون حدود 200 هزار دانش آموز زنجانی در 2 هزار و 550 مدرسه شامل 9 هزار و 184 کلاس درس اعم از دولتی و غیردولتی در استان زنجان تحصیل می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*