چهارشنبه 2 خرداد 1403

آیت‌الله ناصری، استاد اخلاق در گذشت

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
آیت‌الله ناصری، استاد اخلاق در گذشت

آیت الله شیخ محمد علی ناصری از علما و استادان اخلاق مدتی قبل در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) یکی از مراکز آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شده بود که ساعتی پیش دار فانی را وداع گفت.

آیت الله ناصری استاد اخلاق و مدرس حوزه علمیه اصفهان دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیت الله شیخ محمد علی ناصری از علما و استادان اخلاق مدتی قبل در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) یکی از مراکز آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شده بود که ساعتی پیش دار فانی را وداع گفت.

این استاد حوزه پیش از این به دلیل شکستگی استخوان و آسیب دیدگی مورد عمل جراحی و در یکی از بیمارستان‌های قم بستری شده بود.

آیت الله محمد علی ناصری دولت آبادی سال 1309 هجری شمسی در شهر دولت‌آباد برخوار در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. پدر او زاهد متقی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد باقر ناصری و در شمار عالمان فرهیخته آن دوران بود.

آیت الله ناصری از اساتید برجسته اخلاق و مدرس حوزه علمیه اصفهان سالیان متمادی به ترویج اسلام مشغول بود.

این استاد اخلاق در چهارده سالگی به شهر مقدس نجف اشرف رفت و دروس مقدمات حوزه را فرا گرفت.

آیات عظام میرزا هاشم آملی، سید عبدالهادی شیرازی، امام خمینی، سید محمود شاهرودی و سید ابوالقاسم خویی برخی از استادان اصول عالی حوزوی این عالم اخلاق بودند.

آیت الله ناصری در اخلاق و عرفان نیز در ایام نوجوانی از محضر حاج شیخ محمد کوفی و در جوانی از آیت الله سید محمد رضوی کشمیری و نیز آیت الله سید جمال الدین گلپایگانی بهره‌ها برد.

آیت الله ناصری پس از بازگشت به ایران در دولت آباد و اصفهان به تربیت شاگردان، تدریس فقه و اصول و تفسیر و اقامه جماعت و پاسخ گویی نیاز‌های گوناگون مردم پرداخت.

مجالس وعظ و سخنرانی این عالم بزرگوار روحانیت و معنویتی خاص داشت.

از ویژگی‌های بارز این عالم وارسته، شیفتگی و علاقه شدید نسبت به قطب عالم امکان، حضرت بقیه الله الاعظم بود.

از میان اخبار

سود سهام عدالت 1401 کی واریز می‌شود؟

مورد عجیب زول پارتی