یک‌شنبه 15 مهر 1403

آیفون هاتون رو دور بندازید، خطرناکه / خریداران آیفون خودشان حامی اسرائیل‌اند / واکنش کاربران خبرآنلاین به یک ادعا درباره منفجرشدن آیفون مثل پیجرها

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
آیفون هاتون رو دور بندازید، خطرناکه / خریداران آیفون خودشان حامی اسرائیل‌اند / واکنش کاربران خبرآنلاین به یک ادعا درباره منفجرشدن آیفون مثل پیجرها

کاربران خبرآنلاین به اظهارات رضا تقی پور، نماینده تهران در مجلس و وزیر ارتباطات دولت احمدی نژاد که گفته بود حمله پیجری لبنان برای آیفون ها در ایران هم رخ می دهد، واکنش نشان دادند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در روزهای گذشته بود که رضا تقی پور، نماینده تهران در مجلس و وزیر ارتباطات دولت احمدی نژاد در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به سوال مجری برنامه که پرسید: «آقای دکتر در بسیاری از تصاویر که از بسیاری از مسئولین مخصوصاً در مجلس شورای اسلامی و در بخش‌های مختلف عکاسان زیرکی می‌کنند و از تلفن همراهشان عکسبرداری می‌کنند، تلفن همراه خیلی ها برند آیفون هست و این نشان تجاری از راه قانونی وارد کشور نمی شود.» گفت: باید بگوییم که متاسفانه قطعاً این آسیب پذیری ها وجود دارد و جالب هم هست که به صورت علنی آی او اس یا سیستم عامل این دستگاه ها اصلا اجازه نصب نرم افزارهای امنیتی رو نمی‌دهند.

همچنین وی در ادامه اظهارات خود افزود: یعنی کسی که گوشی آیفون دارد قطعا نمی تواند نرم افزار امنیتی بومی را در آن نصب کند و این یعنی که ما کاملاً و بدون هیچ مهار و بدون هیچ حفاظتی این تجهیزات را در اختیار کمپانی سازنده گذاشتیم، به این معنی که هر لحظه امکان دارد اتفاق مشابه آنچه که در برای پیجر ها در لبنان رخ داد بر روی اینها هم اتفاق افتاده باشد.

او در آخر اظهار داشت: البته علی القاعده یک شرکت معتبر آبروی حرفه‌ای خود را اینگونه هزینه نمی کند، ولی متاسفانه دیدیم که در لبنان این اتفاق افتاد. یعنی کار به جایی رسید و اوج افتضاح تا جایی بود که حتی حاضر شدند که آبروی آن شرکتی که قطعاً الان شما هم حتما اطلاع دارید، سهامش به یکباره سقوط بسیار زیادی داشته است، حاضر شدن که این کار را هم انجام دهند.

این اظهارات وزیر ارتباطات دولت احمدی نژاد واکنش کاربران خبرآنلاین را نیز به دنبال داشته است.

خریداران آیفون در ایران خودشان حامی اسرائیل‌اند!

نگاهی به نظرات کاربران نشان می‌دهد که اکثر کاربران به این اظهارات منتقد بوده و از آن استقبال نکرده اند، آنچنان که کاربری دراین خصوص نوشته است: «تنها نگرانی شما همون بحث امنیتی هست و اینکه ایفون اطلاعات کاربرانش در اختیار دولتها قرار نمیدهد و مانند سامسونگ نیست که خودش نرم افزار جاسوسی از کاربران به دولتها بفروشد وگرنه بقیه حرفهای ایشان در ادامه همون تعصات کورکورانه هست که عقل ضایع میکنه»

یا کاربر دیگری اظهار داشته است: «پیجر غالبا نظامیان سران مملکت و سیاستمداران دولتی استفاده میکنن ولی گوشی آیفون استفاده شخصی هست جهت اطلاع. یه شرکت معتبر نمیاد اعتبار خودش رو زیر سوال ببره و بازار اقتصاد خودش را خراب کنه.»

همچنین کاربر دیگری معتقد است: «چه نظریه جاهلانه و مزخرفی... پیجرها توی لبنان معمولا توسط نیروهای حزب الله استفاده می‌شد اسرائیل مزدورهاشو توی چرخه تامین پیجر قرار داد و برای انتقام و گرفتن تلفات پیجرهارو تبدیل به بمب کرد... ولی گوشی‌های آیفون توی ایران اکثرا توسط قشر مرفه و حامی اسرائیل خریداری شده اسرائیل باچه منطقی حامیان ایرانی خودش رو ترور میکنه؟ کشتن و کور کردن دوستان خودش چه منفعتی براش داره؟ کاش این مسول کمی شعور داشت و قبل از صحبت کمی فکر میکرد.»

در همین راستا کاربر دیگری نوشته است: «این قدر در اطراف شما جاسوس است که از همه مهمتر تندروها هستن که جاسوسی میکنند برای ثروت اندوزی ونابود کردن ایران امثال شماها زیاد است»

اربری دیگر نوشته است: «اول اینکه شرکت آیفون هیچ گاه هویت خودشو از بین نخواهد برد مگر اینکه سرنخ دست کسی بیوفته که با آمریکایی‌ها مشکل اساسی داشته باشه، در کل جای هیچ نگرانی از بیرون نیست.»

این همه گوشی خوب چرا آیفون می‌خرید؟

طیف دیگری از کاربران نیز این اظهارات را تایید کرده و معتقدند این اتفاق خواهد افتاد، آنچنان که کاربری معتقد است: «شما مطمئن باشید، این گوشی ها که در دست و اختیار همه است، وسیله کنترل جوامع است و آنها از کاربردها و کارکردهای آن به هر صورتی که امکان داشته باشد، یقینا استفاده کرده، و میکنند و یا در آینده خواهندکرد. این گوشی ها ابزار جاسوسی، و در وقتش ابزار مجروح کردن و یا قتاله خواهدبود. از این جنایتکاران هیچ چیزی بعید نیست.»

و یا کاربر دیگری، جدای از این موضوع نوشته است: «به ولله آماده ی فدا شدنیم دوست داریم ایران برای بازدارندگی بمب اتمی بسازد ما که در بمب پیشرو نیستیم بلکه تاخیردر حمله ی دفاعی هجومی به خاطر احتیاط از بمب تهدیدی غاصبان بود و اسراییل وحشی را بزنید حتی در صورت لزوم منافع آمریکا وغیره.» همچنین کاربر دیگری اظهار داشته است: «هیچ بعید نیست اسرائیل در کارهایش برنامه‌های بلند مدت دارد.»

کاربر دیگری نیز در قالب توصیه‌ای نوشته است: «به نظرم آیفون هاتون رو دور بندازید، خطرناکه!» کاربر دیگری به نام حسین نوشته است: «از مقامات و مسئولین مملکت و نظامیان خواهشمندیم آیفون آمریکایی استفاده نکنند.» همچنین کاربر دیگری اظهار داشته است: «دوستان از خرید گوشی آیفون شدیدآ خودداری کنید احتمال زیاد مثل پیجر منفجر میشه. این همه گوشی خوب چرا آیفون میخری»

27219

کد خبر 1965381