سه‌شنبه 17 مهر 1403

اتاق اصناف محدودیت‌های جدید کرونایی در استان مرکزی را تشریح کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اتاق اصناف محدودیت‌های جدید کرونایی در استان مرکزی را تشریح کرد

اراک - ایرنا - رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: محدودیت‌های جدید فعالیت اصناف در سه شهر اراک، خمین و دلیجان با توجه به شیوع موج سوم کرونا و جلوگیری از ابتلای شهروندان از روز چهارشنبه 14 آبان به مدت 10 روز اعلام شد.

«جمشید زند» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: محدودیت فعالیت اصناف در کلانشهر اراک شامل گروه‌های سه و چهار شده است و در خمین و دلیجان گروه‌های 2، سه و چهار غیرفعال و فقط گروه‌های یک فعال هستند.

وی اظهار داشت: گروه‌های شغلی 3 شامل دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها، کتابخانه، مهدهای کودک، استخرهای شنا، سینما، تئاتر، موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های زیبایی، مساجد و مصلی و هرگونه برگزاری آزمون حضوری است.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: گروه‌های شغلی 4 نیز شامل برگزاری مراسم‌های اجتماعی و فرهنگی، برگزاری مراسم‌های مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی پر برخورد، انجام دورکاری شاغلان گروه حساس، کافه، قهوه خانه، چایخانه و مراکز عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی و استخرهای سرپوشیده، باشگاه های ورزشی سالن و مدارس شبانه روزی است.

زند افزود: اصناف گروه شغلی2 نیز شامل مراکز خرید، مراکز فروش غیرمواد غذایی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آب میوه و بستنی فروشی‌ها، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است.

زند افزود: قرارگاهی برای این مهم تشکیل شده است و درصورت تخطی، صاحبان اصناف در مرحله اول تذکر و درصورت عدم رعایت و بازگشایی واحد، صنف مهر و موم و برخورد قانونی صورت می گیرد.

57 هزار صنف مختلف زیر نظر یک‌صد و 73 اتحادیه صنفی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت دارند.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از 200 کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*