شنبه 29 اردیبهشت 1403

اتحادیه اروپا بازیچه دست صهیونیسم است

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
اتحادیه اروپا بازیچه دست صهیونیسم است

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از خبرگزاری سوریه، فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوار غزه را تخریب کرده و بیش از 12 هزار کودک و 8 هزار زن را به خاک و خون کشیده و مجموع قربانیان نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه به عدد 31 هزار نفر رسیده است.

وی در واکنشی در صفحه مجازی ایکس نوشت که موضوعی که استراتژیست های اتحادیه اروپا مبنی بر قاعده مند کردن عرصه جهانی طراحی کرده بودند از بین رفته و نتانیاهوی جنایتکار تمامی مبانی و قوانین بین المللی و انسانی و اعلامیه جهانی حقوق بشر و منشور سازمان ملل متحد و حقوق کودکان و زنان و مبانی حقوق دموکراسی و خلع سلاح و صلح جهانی را کاملا از بین برده است.

مقداد تصریج کرد که خطرناک‌تر از جنایت‌های نتانیاهو و کابینه وی، حمایت‌هایی است که او از بسیاری از سران و پارلمان‌های اتحادیه اروپا دریافت می‌کند؛ علاوه بر اینکه واشنگتن نیز همچنان به حمایت مطلق از رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد.

رییس دستگاه دیپلماسی سوریه گفت: همه می‌دانند که اقدامات سران اتحادیه اروپا در گذشته و حال و آینده با نفاق و دروغ همراه بوده و حمایت آنها از جنایت‌های نتانیاهو باعث سرنگونی آنها می شود و این حقیقت را آشکار می‌کند که آنها بازیچه دست صهیونیسم و دشمن حقوق و آرمان‌های ملت‌ها هستند.