دوشنبه 2 مهر 1403

اتحاد شیعه و سنی نابودی صهیونیست‌ها را رقم می‌زند

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
اتحاد شیعه و سنی نابودی صهیونیست‌ها را رقم می‌زند

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تنها چیزی که استکبار جهانی از آن هراس دارد، اتحاد شیعه و سنی است که می تواند ریشه صهیونیست ها را در منطقه بخشکاند.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تنها چیزی که استکبار جهانی از آن هراس دارد، اتحاد شیعه و سنی است که می تواند ریشه صهیونیست ها را در منطقه بخشکاند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد واحد بندرعباس، علی سروری مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار علمای اهل تسنن استان هرمزگان و خیرین دانشگاه ساز در بندرعباس، بر حفظ یکپارچگی و اتحاد بین شیعه و سنی و تمام ادیان الهی تأکید کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلامی به واسطه اتحاد امت اسلامی توانست اسلام را گسترش دهد، جهل و بی دینی را ریشه کن و عدل، انصاف، مهربانی و... را در میان امت واحد اسلامی پیاده کند.

وی نظر علمای اهل شیعه و سنی را در تحکیم و استحکام این اتحاد ملی مهم ارزیابی کرد و افزود: تا وقتی علمای ما بر حفظ وحدت کلمه اصرار ورزند و دشمن نتواند با برنامه ریزی مدون بین آنها اختلاف بیندازد، بدون شک مردم نیز در مسیر اتحاد حرکت خواهند کرد و این اتحاد و انسجام می تواند جامعه اسلامی را در جهان فراگیر و مستولی سازد.

سروری مجد تأکید کرد: در این میان اتحاد فقط از آن شیعه و سنی نیست، بلکه تمام ادیان الهی و توحیدی با اعتقاد به اصول می توانند با اتحاد، وفاق و همدلی حرکت کنند و تمام توان و انرژی خود را برای کنار زدن دشمن مشترک که همان رژیم غاصب صهیونیستی است، به کار گیرند.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، استان هرمزگان را یک استان مهم در اتحاد بین شیعه و سنی دانست و گفت: زندگی مسالمت آمیز، مهربانانه و صمیمیت این قومیت ها با انجام وصلت های مختلف و به دور از تعصبات اختلاف افکنانه، توانسته همدلی و وفاق غیر قابلی وصفی را در این استان ایجاد کند و این یکی از همان نقاط قوت و بزرگی است که جامعه برای رشد و تعالی به آن احتیاج دارد.

وی با بیان اینکه اتحاد رمز رشد و توسعه است و دانشگاهیان در ایجاد وفاق ملی و تقریب مذاهب نقش مهمی و حیاتی دارند، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه مسئله محور با نگاه دقیق و فراگیر به دنبال رشد و تعالی اندیشه های دین محور و آرمان گراست و می کوشد تا بتواند با ایجاد مشارکت فعال و رویکرد علمی و پژوهشی و هم افزایی بین قومیت ها و مذاهب توحیدی، جامعه آرمانی را به سمت تمدن سازی نوین اسلامی رهنمون سازد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم در سایه اتحاد جوامع اسلامی بتوانیم دین اسلام را به عنوان کامل ترین و مهربان ترین دین الهی در جهان توسعه دهیم.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، اتحاد شیعه و سنی را یک اصل از اصول انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: تنها چیزی که امروز استکبار جهانی از آن هراس دارد همین اتحاد شیعه و سنی است که می تواند ریشه صهیونیست ها را در منطقه بخشکاند و نابودی این موجودات ضد انسانیت را رقم بزند.

شیخ مسعود راهبر امام جمعه اهل سنت بندرلنگه نیز در این نشست با بیان اینکه، جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به همدلی و وفاق دارد، گفت: اگر اتحاد داخلی و خارجی جوامع اسلامی به نحو مطلوب و دلخواه پیش می رفت، بدون شک وضعیت غزه و فلسطین در شرایط کنونی نبود و این نشان می دهد که این گسست می تواند به اسلام و مسلمین ضربه وارد کند.

شیخ مسعود راهبر، هفته وحدت را گفتمان مهم در اتحاد بین شیعه و سنی دانست و تاکید کرد: اگر نگاه ما به مقوله وحدت یک نگاه تاکتیکی، موقتی و زودگذر باشد، بدون شک تشتت در بین قومیت ها به اتحاد مبدل نخواهد شد، زیرا اتحاد و وحدت باید با یک استراتژی علمی تعریف و همه با یک نگاه مورد توجه قرار گیرند.

وی تأکید کرد: درخت تنومند انقلاب اسلامی با خون جوانان سنی و شیعه به اینجا رسید و اتحادی که حضرت امام خمینی (ره) ترسیم کرد با فرمایشات مقام معظم رهبری جان گرفت و امروز به عنوان یک فصل جدایی ناپذیر بین شیعه و سنی مبدل شده است.

شیخ راهبر خواستار ایجاد وفاق، همدلی و اتحاد بین قومیت ها شد و گفت: امروز باید بیش از گذشته به دنبال اشتراک هایمان باشیم و در رفتار، اعمال و سایر امور خود بازنگری کنیم و بر حفظ اتحاد بکوشیم و در مسیر و خواسته‌های رهبری حرکت کنیم.