چهارشنبه 4 مهر 1403

اتمام آزادراه ارومیه - تبریز یکی از اولویت های مهم وزارت راه است

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
اتمام آزادراه ارومیه - تبریز یکی از اولویت های مهم وزارت راه است

تبریز - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اتمام آزادراه ارومیه - تبریز یکی از اولویت های مهم وزارت راه و شهرسازی است.

تبریز - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اتمام آزادراه ارومیه - تبریز یکی از اولویت های مهم وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، خیراله خادمی عصر پنج شنبه در حاشیه بازدید از قطعه 6 آزادراه تبریز - زنجان در جمع خبرنگاران گفت: در بخش توسعه شبکه‌های زیرساخت حمل و نقل کشور 6300 کیلومتر بزرگراه و 1050 کیلومتر آزادراه در دست احداث است.

وی افزود: همچنین 3300 کیلومتر مسیر ریلی در کشور در حال احداث داریم. امسال تلاش می‌کنیم بین 800 تا 1000 کیلومتر بزرگراه در کشور احداث کنیم. در بخش ریلی 4 پروژه ریلی قرار بود امسال به بهره‌برداری برسد که اولین پروژه آن از بستان آباد به تبریز با حضور رئیس جمهور افتتاح شد و سه مورد دیگر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیشترین آزادراه در حال ساخت کشور در آذربایجان شرقی است.

خادمی در خصوص آزادراه تبریز - ارومیه نیز اظهار داشت: جاده فعلی از ارومیه به تبریز نامناسب بوده و آزادراه جدید ارومیه به تبریز که هم اکنون در 6 قطعه در حال احداث است مسیر جایگزین برای جاده قدیمی خواهد بود.

وی افزود: راحتی سفر و کاهش مصرف سوخت و کاهش سوانح رانندگی از اصلی‌ترین اهداف احداث آزادراه تبریز به ارومیه است. سرمایه‌گذاری در راه و پروژه‌های راهسازی عام المنفعه بوده و سود اصلی آن به مردم و دولت می‌رسد.

وی با بیان اینکه 250 کیلومتر آزادراه در آذربایجان شرقی احداث می‌شود، ادامه داد: برای ساخت هر کیلومتر آزادراه در کشور به 100 میلیارد تومان نیاز داریم.

وی افزود: آزادراه تبریز به ارومیه در کل 160 کیلومتر مسافت دارد که 800 میلیارد تومان تاکنون برای آن صرف شده و هم اکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خادمی گفت: 4,000 میلیارد تومان دیگر باید تأمین شود تا این پروژه به سرانجام برسد. در سفر دوم رئیس جمهور این پروژه به عنوان اولویت استان قرار گرفت و 1,300 میلیارد تومان اعتبار به عنوان سهم دولت به این پروژه اختصاص یافت.

وی افزود: قطعه 6 آزادراه ارومیه تبریز به طول 28 کیلومتر و سرمایه‌گذاری 50 هزار میلیاردی هم اکنون در حال اجرا است. گفتنی است در حال حاضر بزرگراه شهید کسایی تبریز که به عنوان کنارگذر غربی شهر تبریز مورد استفاده قرار می‌گیرد به علت حجم ترافیک بالا در موقعیت اشباع قرار گرفته در نتیجه قطعه ششم آزادراه ارومیه به تبریز می‌تواند به عنوان یک معبر موازی با آزادراه شهید کسایی جهت خدمت رسانی به ترافیک عبوری از شهرستان تبریز عمل کند.

اتمام آزادراه ارومیه - تبریز یکی از اولویت های مهم وزارت راه است 2
اتمام آزادراه ارومیه - تبریز یکی از اولویت های مهم وزارت راه است 3