چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

اجازه نمی‌دهیم رژیم صهیونیستی با ماجراجویی آرامش منطقه را بر هم بزند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
اجازه نمی‌دهیم رژیم صهیونیستی با ماجراجویی آرامش منطقه را بر هم بزند

وزیر امور خارجه ایران امشب در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عمانی گفت: اجازه نمی‌دهیم رژیم صهیونیستی با ماجراجویی فضای آرامش و ثبات در منطقه را بر هم بزند.

بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران امشب (دوشنبه) 27 فروردین ماه در خصوص آخرین تحولات منطقه، به خصوص تحولات جاری در فلسطین تلفنی گفتگو و رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه ایران در این تماس تلفنی آخرین مواضع و دیدگاه‌های ایران را در مورد روند تحولات در منطقه به خصوص بعد از عملیات نیرو‌های مسلح ایران علیه اهداف نظامی رژیم صهیونیستی و در راستای دفاع مشروع و تنبیه این رژیم، همچنین تحرکات ایران در عرصه‌های سیاسی، حقوقی و بین‌المللی را تشریح کرد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امنیت و ثبات کشور‌های همسایه و دوست در منطقه را ثبات و امنیت خود می‌داند و اجازه نمی‌دهد که رژیم صهیونیستی با ماجراجویی فضای آرامش و ثبات در منطقه را بر هم بزند.

بدر البوسعیدی وزیر خارجه سلطنت عمان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، با محکومیت تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه به خصوص علیه مردم فلسطین، بر ضرورت هماهنگی و مشورت نزدیک بین کشور‌های منطقه برای عبور از شرایط حساس کنونی و تامین ثبات و امنیت پایدار در منطقه تأکید کرد.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان همچنین با مرور آخرین وضعیت انسانی در نوار غزه، بر ضرورت تداوم و تقویت تلاش‌های دو کشور به همراه سایر کشور‌های موثر اسلامی و عربی در عرصه بین‌المللی برای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی، برقراری آتش بس فوری و ارسال کمک‌های انسانی برای مردم غزه تاکید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی