سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجرای برنامه زیست پویا با مشارکت ستاد مبارزه با موادمخدر و سازمان ملل

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اجرای برنامه زیست پویا با مشارکت ستاد مبارزه با موادمخدر و سازمان ملل

تهران - ایرنا - مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر به اجرای برنامه «زیست پویا» با مشارکت دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد خبر داد و گفت: آموزش مهارت‌های زندگی و خود مدیریتی و تاب آوری به نوجوانان عامل مهمی در پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمدمهدی اسماعیلی با اعلام این خبر یادآور شد: دانش افزایی و مهارت آموزی به نوجوانان و جوانان یکی از برنامه های در اولویت این اداره کل است و همیشه سعی می شود از رویکردهای جایگزین و ایجابی در این زمینه استفاده شود.

وی افزود: آموزش مهارت‌های زندگی و خود مدیریتی و تاب آوری به نوجوانان و جوانان به خصوص در محلات آسیب دیده عامل مهمی در زمینه ارتقاء سلامت روانی جامعه بوده و در پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی، اهمیت بسزایی دارد. مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد بیان کرد: در همین راستا با مشارکت UNODC برنامه Line UP- Live up در دستور کار مشترک قرار گرفته است که در جلسه‌ای که روز چهارشنبه سوم آذر ماه با حضور نمایندگان وزارت ورزش و جوانان، دفتر UNODC و دفتر روابط بین الملل ستاد برگزار شد، گامهای اجرایی این برنامه به صورت عملیاتی پیش رفت. اسماعیلی بیان کرد: بر این اساس به اتفاق آراء عنوان طرح از «همه به خط، پیش به سوی زیستی بهتر» به «زیست پویا» تغییر یافت، همچنین مقرر شد برای آشنایی خانواده های مخاطبان طرح و اقناع آنان جهت اعزام فرزندانشان برای شرکت در طرح مذکور، بروشور خلاصه ای حاوی معرفی و ذکر اهداف و خدمات طرح، تدوین شود تا در اختیار مربیان قرار گیرد و آنها نیز به خانواده ها ارائه کنند و همچنین لوگوی مناسبی نیز برای طرح زیست پویا طراحی و در جلسه آینده ارائه می گردد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*