سه‌شنبه 10 مهر 1403

اجرای طرح «امام محله» با هدف اثرگذاری بر فضای اجتماعی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اجرای طرح «امام محله» با هدف اثرگذاری بر فضای اجتماعی

غلامحسین حقانی گفت: امام محله ها و امام روستاها، رویکرد جدید سازمان تبلیغات است. چرا که اعتقاد داریم مساجد پایگاه اجتماعی و فرهنگی جامعه هستند و امام جماعت می تواند در فضای اجتماعی محله اثرگذار باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ غلامحسین حقانی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی برگزار شده بود، گفت: یکی از جوشش ها و موسساتی که به برکت انقلاب اسلامی بوجود آمده؛ سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی نهادی شکل گرفته و زایده ی انقلاب است که به دغدغه ی فکری جامعه روحانیت شکل گرفت.

حقانی با بیان این که اولین سازمان تبلیغات اسلام در زمان پیامبر اکرم (ص) شکل گرفت، توضیح داد: یکی از رسالت های پیامبر اکرم (ص) این بود که برای توجه، توجیح مردم و تغییر مبانی آنان تلاش کند، از این رو اولین سازمان تبلیغات در زمان پیامبر اکرم (ص) شکل گرفت.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی ساز و کار جدیدی است که برای تبلیغ دین اسلام شکل گرفته است که در سال 1360 و به فرمان امام (ره) تشکیل شد.

وی توضیح داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، تبلیغ رساندن واقعیت به ذهن ها است از این رو رسالت سازمان تبلیغات این است تا برای رساندن واقعیت و حقیقت تلاش کنیم.

حقانی بیان کرد: ارزش اصلی سازمان تبلیغات به مردمی بودن تسهیل گری کارها برای مردم است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: در برهه ای علاوه بر تسهیل گری، متصدی گری هم انجام دادیم یعنی کارها را از دوش مردم به دوش خودمان منتقل کردیم و این اشتباه عملکرد سازمان بود.

وی افزود: تصدی گری اشتباه سازمان بود چرا که مردم جلوتر از حکومت ها و سازمان ها عمل می کنند و در روزهایی که احساس اضطراب و مسئولیت پذیری می کنند.

حقانی ادامه داد: از آغاز مسئولیتی که در این 6 ماه پذیرفتم، برای دفاع از حق مردم و ارتباط با آنان تلاش کردم.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: مردم، هیئتی ها و مسجدی ها در رخدادهای اخیر از جمله شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شیوع بیماری کرونا و رزمایش کمک مومنانه به خوبی درخشیدند.

وی تعامل با دانشگاه علوم پزشکی برای شیوه نامه های بهداشتی جهت گشایش مساجد از جمله دیگر اقدامات سازمان تبلیغات در جهت تسهیل گری کارها دانست و توضیح داد: در تفاهم جدید با دانشگاه علوم پزشکی و شیوه نامه ی بهداشتی جدید هیئت های مساجد بتوانند فعالیت های خود را از سر بگیرند.

حقانی به رویکرد جدید سازمان تبلیغات اشاره و بیان کرد: امام محله ها و امام روستاها، رویکرد جدید سازمان تبلیغات است چرا که اعتقاد داریم مساجد پایگاه اجتماعی و فرهنگی جامعه هستند و امام جماعت می تواند در فضای اجتماعی محله اثرگذار باشد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: 200روحانی مستقر در کل استان داریم که کار تبلیغات را انجام می دهند از این رو رسالت امام محله ها این است که علاوه بر کار فرهنگی کار اجتماعی را نیز انجام می دهند و در محل خودشان برای رفع مشکل مردم تلاش کنند و با جمع کردن مردم توانمند شوند.

انتهای پیام /