سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجرای مسکن ملی، یکی از مهمترین اولویت‌های استان زنجان است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اجرای مسکن ملی، یکی از مهمترین اولویت‌های استان زنجان است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: یکی از بزرگترین اولویت‌ها و مهمترین محورهای نقشه راه مکتوب این استان در سال 99 اجرای طرح اقدام ملی مسکن است که به همین منظور، جلسات شورای مسکن هر 2 هفته یک بار و به صورت میدانی و عملیاتی و با در نظر گرفتن تمام جوانب برگزار می‌شود.

فتح‌الله حقیقی روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان زنجان اظهار داشت: اجرای طرح مسکن ملی، آورده عظیم و بزرگی در کشور و استان داشته و چرخش سرمایه مردمی از خرد تا کلان، بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی تعاونی‌های مسکن نیز یکی دیگر از مواردی است که به صورت ویژه عمل می‌کنیم، خاطرنشان کرد: برخی تعاونی‌ها بیش از چهار هزار واحد مسکن ساخته‌اند که هم‌اکنون بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نمی‌توانند ادامه دهند که برای تعیین تکلیف آن‌ها تلاش می‌کنیم.

حقیقی افزود: اقدامات خوبی برای 1200 واحد از این مسکن‌ها صورت گرفته است.

استاندار زنجان، برخی اقدامات را شیطنت و کاذب خواند که موضوع مسکن را با مشکل مواجه کرده‌اند، گفت: زمین‌هایی که سال‌ها بدون تکلیف بوده و به صورت کاذب و دست‌به‌دست خرید و فروش می‌شوند و وجود بنگاه‌های غیرمجاز از جمله این موارد هستند که سبب افزایش قیمت زمین شده که ضمن ساماندهی، متخلفان برای برخورد شدید به مراجع قانونی معرفی می‌شوند زیرا این افراد سبب افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها شده‌اند.

وی اظهار داشت: با متخلفان به ویژه افرادی که دارای جایگاه‌های اداری هستند به شدت برخورد می‌شود و حتی شورای تامین استان نیز وارد این موضوع شده است.

حقیقی با اشاره به مصوبه امروز جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مبنی بر تعیین میزان افزایش اجاره‌بها در شهرهای مختلف، تصریح کرد: بنگاه‌های املاک قانونی و مالکان، مکلف به اجرای این مصوبه هستند.

وی افزود: کمیته‌ای متشکل از اعضای شورای تامین و دستگاه‌های خدمات‌دهنده برای نظارت بر این موضوع تشکیل می‌شود.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک هفته قوه قضاییه گفت: سال 1360، سال سختی از نظر امنیتی برای کشور بود که شهید دکتر بهشتی، یکی از بهترین شخصیت‌های ارزشمند نظام و 72 تن از یاران باوفای ایشان را از دست دادیم.

وی افزود: هر چند جبران ضایعه از دست دادن شهید بهشتی، سخت بود اما این حادثه سبب تقویت اتحاد و وحدت ملی شد.

مجموع مسکن ملی استان زنجان 13 هزار و 550 واحد است

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز مجموع مسکن ملی این استان را 13 هزار و 550 واحد خواند و گفت: 10 هزار و 220 واحد به صورت حمایتی، 650 واحد به صورت مشارکتی و 2 هزار و 680 واحد نیز در بافت‌های فرسوده ساخته می‌شود.

مسعود بیات‌منش با بیان اینکه ثبت‌نام از متقاضیان مسکن ملی در استان زنجان طی 2 مرحله انجام شد، اظهار داشت: در مرحله اول 10 هزار و 220 نفر ثبت‌نام کرده بودند که 9 هزار واحد در شهر زنجان، 300 واحد در شهر ابهر و 920 واحد نیز در شهرهای کمتر از 100 هزار نفر جمعیت بود.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم ثبت‌نام که اسفند ماه 98 صورت گرفت 16 هزار و 785 نفر به صورت اینترنتی و حدود 20 هزار نفر نیز به صورت پیامکی ثبت‌نام کرده بودند که مهلت 2 هفته‌ای برای تکمیل اطلاعات این افراد تا ششم تیرماه سال جاری داده شد که در نهایت یک هزارو 884 نفر از ثبت‌نام‌کنندگان پیامکی نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کردند.

بیات‌منش با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن برای متعادل کردن عرضه و تقاضا اجرا می‌شود، گفت: دولت بر اساس قوانین بالادستی و برای متناسب کردن عرضه و تقاضا و متناسب‌سازی کردن قیمت به تولید مسکن ورود کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان اظهار داشت: از مجموع 10هزار و 220 ثبت‌نامی مرحله اول تاکنون 2 هزارو 380 نفر افتتاح حساب کرده، 84 نفر در انتظار افتتاح حساب هستند، 274 نفر تایید نهایی برای ارسال به افتتاح حساب بوده و بقیه نیز در مراحل مختلف ثبت اعتراض، اصلاح و بررسی شرایط یا مدارک قرار دارند.

*س_برچسب‌ها_س*