جمعه 28 اردیبهشت 1403

اختتامیه «هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار» در قزوین برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
اختتامیه «هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار» در قزوین برگزار می‌شود

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری اختتامیه هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار در روز دهم اسفندماه در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین با حضور شاعران برجسته ملی و بین المللی و خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران در استان قزوین خبر داد.

فرهاد مختاری، مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار فارس، گفت: هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار از آبان ماه سال جاری در دستور کار اداره کل امور هنری قرار گرفت و با آغاز به کار دبیرخانه و شورای سیاستگذاری فراخوان سراسری دعوت از شاعران منتشر شد و مورد استقبال اهالی شعر و ادب قرار گرفت.

مختاری افزود: با استقبال شاعران علاقه‌مند به حوزه ایثار و شهادت، 1236 اثر از 391 شاعر به دبیرخانه ارسال شد. ضمن اینکه در این دوره شاهد آثار ارزشمندی از شاعران کشورهای اسلامی؛ لبنان، عراق، سوریه، هندوستان، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان و یمن هستیم.

جانشین رئیس شورای سیاسگذاری و دبیر هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار تاکید کرد: همزمان با این رویداد فرهنگی و هنری برنامه‌های جانبی همچون «عصر شعر دانشجویی» در دانشگاه امام خمینی قزوین، «شب شعر خاتم سلیمانی» و محفل شعر شاعران با حضور شعرای بین المللی و ملی، محفل شعر فرهنگیان و دانش آموزان استان قزوین و محفل شعر بانوان برگزار شده و شب شعر و نشست صمیمی با منتخبین و برگزیدگان این کنگره با حضور شاعران و ادیبان برگزار می‌شود.

مدیرکل امورهنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: آقایان علیرضا قزوه، محمود اکرامی، مصطفی محدثی خراسانی، ایرج قنبری، عبدالرحیم سعیدی راد، بابک نیک طلب، مرتضی حیدری، مهدی مردانی و خانم فاطمه نانی زاد داوران این دوره کنگره شعر ایثار هستند و همچنین دبیر علمی کنگره، مصطفی محدثی خراسانی و دبیر بخش بین‌الملل، علیرضا قزوه هستند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید علیرضا قزوه کنگره بین المللی شعر ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است