دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

ادعای سوئیس به نقش مهم مسکو در صلح اوکراین

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
ادعای سوئیس به نقش مهم مسکو در صلح اوکراین

اقتصادنیوز: سوئیس پذیرفته است که روند صلح در اوکراین بدون روسیه غیرممکن است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «ایگنازیو کاسیس» وزیر امور خارجه سوئیس قبل از دیدارش با همتای اتریشی، الکساندر شالنبرگ در برن، عنوان کرد نمی‌توان بدون روسیه روند صلحی در اوکراین برقرار کرد. روسیه باید وارد شود.

به نقل از آر. تی. اس، کاسیس، میلی به اظهارنظر در مورد اظهارات اخیر سرگئی لاوروف، همتای روس خود که سوئیس را کشور متخاصم توصیف کرد، نداشت. وی بر دلبستگی سوئیس به بی‌طرفی تأکید کرد: این بی‌طرفی به معنای نظامی است. ما سلاح یا نیرو به اوکراین نمی‌فرستیم.

خبر مرتبط سوئیس دارایی‌های روسیه را مسدود کرد

اقتصادنیوز: شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی از مسدود شدن بیش از 14 میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه توسط سوئیس خبر داد.

وی همچنین اظهار کرد: گفت‌وگو با هند و چین و کشورهای جنوب جهانی بسیار مهم است. مقدمات کنفرانس صلح «بورگنستاک» به‌خوبی در حال انجام است. دعوت‌نامه‌ها هنوز ارسال نشده است، هنوز چند جزئیات باقی‌مانده است که در روزهای آینده حل خواهد شد.

خبر مرتبط سرمایه‌گذاران سوئیسی در راه ایران

اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.

وزیر امور خارجه سوئیس گفت: هدف این کنفرانس باز کردن روند صلح خواهد بود. ما هیچ تضمینی برای موفقیت نداریم. اما جایگزین این است که هیچ کاری انجام ندهیم. برداشتن گامی روبه‌جلو و آغاز گفت‌وگو کار خوبی خواهد بود، زیرا در حال حاضر هیچ روند صلحی در هیچ کجای اوکراین در جریان نیست.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
ادعای سوئیس به نقش مهم مسکو در صلح اوکراین 2
ادعای سوئیس به نقش مهم مسکو در صلح اوکراین 3