یک‌شنبه 1 مهر 1403

ادعای مالکیت آستان قدس رضوی بر دو دانگ شهرستان مروست

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ادعای مالکیت آستان قدس رضوی بر دو دانگ شهرستان مروست

دانشور فرماندار مروست گفت: یکی از بزرگترین چالش های شهرستان مروست ادعای مالکیت آستان قدس رضوی بر دو دانگ این شهرستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، جواد دانشور ظهر امروز به مناسبت هفته دولت در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه شهرستان مروست تازه تاسیس بوده و همچنان بسیاری از سازمان ها و ادارات دولتی از شهرستان هرات تفکیک نشده اظهار داشت: شغل بیش از 95درصد مروستی ها کشاورزی و دامپروری است اما متاسفانه همچنان سیستم کشاورزی در شهرستان سنتی است.

وی ادامه داد: متاسفانه دوره های گذشته با این بهانه که شهرستان مروست قطب کشاورزی و دامپروری است نگذاشتند صنعت به این منطقه وارد شود.

فرماندار مروست یکی از بزرگترین مشکلات شهرستان را ادعای مالکیت آستان قدس رضوی بر دو دانگ از شهرستان ذکر و تصریح کرد: براساس جلساتی که برگزارشد مقرر شد به همان میزان زمین مورد ادعای آستان قدس رضوی، زمین تهاتر شود.

دانشور ساخت باند دوم محور هرابرجان به هرات را جز اولویت های شهرستان ذکر و اظهار داشت: جاده هرابرجان - هرات در کریدور سه استان فارس، کرمان و یزد قرار دارد و اگر باند دوم این محور تکمیل شود از لحاظ اقتصادی نیز آورده خوبی برای شهرستان خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شهر مروست دارای معادن متعددی است خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی پیش رو رشته معدن در هنرستان فنی و حرفه‌ای این شهرستان راه اندازی خواهد شد.

فرماندار مروست عنوان داشت: این رشته تحصیلی راه اندازی می شود تا جوانان با علم به کار وارد محیط معادن شده و بتوانند ضمن حرفه آموزی در این رشته مشغول به کار شوند.

دانشور با اشاره به اینکه در سال جاری با توجه به سیل اخیر خوشبختانه توانستیم 6 میلیون متر مکعب آب را پشت بندهای خاکی ذخیره کنیم که این مهم با توجه به ورود بخش خصوصی به این موضوع و همیاری آنها محقق شده تصریح کرد: در هفته دولت11پروژه با اعتبار بالغ بر 9هزار میلیارد ریال و 4میلیون دلار اعتبار ارزی در شهرستان مروست به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار مروست در پایان با اشاره به الحاق 23هکتار از اراضی ملی به شهرستان برای ساخت مسکن طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گفت: تاکنون 700نفر از مروست برای این طرح ثبت نام که 250نفر تائید نهایی شده اند.

انتهای پیام /