دوشنبه 16 مهر 1403

ارتباط گیری با دیگران از ویژگی‌های بارز حکومت‌داری در اسلام است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ارتباط گیری با دیگران از ویژگی‌های بارز حکومت‌داری در اسلام است

زنجان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: یکی از ویژگی‌های بارز حکومت‌داری در اسلام، ارتباط‌گیری با دیگران و تلاش جهت حل مسایل و مشکلات آنان در حد توان است.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، روز دوشنبه در دیدار با اعضای مجمع مشاوران جوان استانداری زنجان با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی های حکومت اسلامی نیز نبود استبداد است، افزود: حکومت باید با طبقات مختلف اعم از هر قشر و گروه، جلسه داشته باشد و از نشست با آنها در بهبود امور و رفع مشکلات و معضلات استفاده کند.

وی دیدار با نخبگان را از برنامه‌های این اداره کل ذکر کرد و اظهار داشت: بیان مسایل و موضوعات حوزه جوانان نشان از دغدغه ها و نگرانی های اعضای مجمع مشاوران استانداری زنجان بوده و رساندن خواسته های قشر جوان به گوش مسوؤلان، حرکتی بسیار خوب و ارزشمندی است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی به اعتراضات پارسال که بیشتر نیز جوان بودند اشاره کرد و افزود: حاکمیت باید حرف و سخن، جوان را بشنود تا جوان کف خیابان نرود و مسوؤلان نباید فقط شنونده باشند بلکه باید پی‌گیر رفع مشکلات و دغدغه های آنان باشند.

رییس کل دادگستری استان زنجان، خطاب به مشاوران جوان استانداری زنجان گفت: باید با داشتن برنامه، جامعه جوان را هدایت کرد که این کار، بسیار مهم است و فقط به نشست ها نباید اکتفا کرد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با تاکید براینکه باید دید جامعه جوان چه نیازهایی دارد، افزود: نباید زور گفت و باید در جاهایی نیز به جامعه جوان انعطاف نشان داد و مشکلات آنان را در حوزه های مختلف اعم از اشتغال، معیشت، ازدواج و طلاق جویا شد و در برطرف کردن آن تلاش کرد.

وی تصریح کرد: با حل 2 مسئله اشتغال و اعتیاد در حوزه جوانان شاید 80 درصد مشکلات کشور مرتفع شود و در حقیقت با ایجاد اشتغال، می‌توان اعتیاد و طلاق را در سطح جامعه کاهش و ازدواج را رونق داد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: باید به سمت ایجاد اشتغال و کارآفرینی برویم که این نیز نیازمند سرمایه گذاری و جلب و جذب سرمایه گذار و ایده‌پردازی است و در این خصوص جوانان نباید فقط اصرار بر کار دولتی داشته باشند.

*س_برچسب‌ها_س*