پنج‌شنبه 7 تیر 1403

ارمنستان هشدار گرفت؛ برنامه تازه ایران با روسیه و آذربایجان / تغییر مسیر قیمت‌ها در بازار

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
ارمنستان هشدار گرفت؛ برنامه تازه ایران با روسیه و آذربایجان / تغییر مسیر قیمت‌ها در بازار

اقتصادنیوز: امروز در بازار ارز تهران قیمت ها روند افزایشی را در پیش گرفتند و ارزش ریال عمان هم بالا رفت و با تجربه رشد 430 تومانی، 21150 تومان قیمت گذاری و معامله شد.

به گزارش اقتصادنیوز، معامله گران در حالی فعالیت خود را به پایان رساندند که همچنان رکود حرف اول و آخر را در بازار ارز تهران می زند و هر چند دلار در کانال 58 هزار تومان نوسان داده و به کانال افزایشی 59 هزار تومان سری نزده است؛ اما دامنه نوسانات اسکناس آمریکایی به قدری نیست که بتوان به افزایش یا کاهش محسوس آن امیدوار ماند.

برخی از فعالان بازار و معامله گران معتقدند که دلار در مرز حمایت قرار دارد و در صورتی که این حمایت شکسته شود محدوده 58 هزار و 400 تومان در دسترس قرار می‌گیرد. اما روند سایر ارزها در بازار امروز چگونه بود؟ در ادامه نگاهی به آخرین قیمت سایر ارزها در پایان معاملات روز سه شنبه 29 خرداد خواهیم انداخت.

قیمت ریال عمان امروز 29 خرداد 1403

امروز در جریان معاملات بازار قیمت ریال عمان نسبت به روز گذشته روند افزایشی را دنبال کرده است و با تجربه رشد 430 تومانی، 21150 تومان قیمت گذاری و معامله شد.

نرخ امروز درهم امارات

درهم امارات هم که چند روزی است در دامنه محدود نوسان داده و رنج بوده است، در پایان فعالیت بازار ارز تهران 133 تومان گران و 16190 تومان خرید و فروش شده است.

قیمت دینار عراق در بازار

رنج بودن قیمت ها در بازار تهران بیش از همه به کام دینار عراق خوش آمده است و واحد پول رسمی کشور همسایه ایران در پایان امروز هم تغییر قیمتی را تجربه نکرد و 45 تومان نرخ گذاری شد.

آخرین قیمت لیر ترکیه

معاملات امروز برای لیر ترکیه در حالی سپری شده است و به پایان رسید که 20 تومان رشد داشته است و 1820 تومان نسبت به دو روز گذشته قیمت خورد.

نرخ برابری لیر ترکیه و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 0.031 رسیده است.

نرخ منات آذربایجان امروز

امروز بازار شاهد افزایش قیمت منات آذربایجان است و این ارز معاملات را با نرخ 34960 تومان به پایان برد و افزایش 290 تومانی داشت.

در میان اخبار مربوط به تقابل تازه ارمنستان و جمهوری آذربایجان، امروز خبری هم درباره این کشور و ایران مورد توجه قرار گرفت؛ خبری که یک ضلع دیگر هم داشت، روسیه.

نمایندگان حوزه حمل‌ونقل آذربایجان، ایران و روسیه برای نخستین بار در مرزهای محرم‌کندی - یاراگ کازمالیار، خانوبا - تاگیرکنت‌کازمالیار و آستارا - آستارا نشست مشترکی را برگزار کردند. در این نشست در مورد تسهیل عبور با هدف تحقق هدف گذاری سالانه 15 میلیون تنی راهگذر شمال جنوب، با دریافت دقیق وضعیت گذر مرزی تبادل نظر شد.

قیمت درام ارمنستان امروز

امروز همچنین قیمت درام ارمنستان در جریان معاملات بازار روند صعودی را تجربه کرد و به 153 تومان رسید. هر درام امروز یک تومان رشد نسبت به روز گذشته داشته است.

ارمنستان هم به واسطه اختلاف با جمهوری آذربایجان نام خود را به سرخط اخبار رسانه ها رسانده است و امروز هم خبر جدیدی درباره این موضوع مورد توجه قرار گرفت. براساس اعلام رسانه ها، در پی اعلام توافق نظامی جدید ارمنستان و فرانسه برای خرید تجهیزات نظامی نیمه سنگین و سنگین نظیر توپ های خودکششی، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه ای نسبت به این توافق واکنش نشان داد.

وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرده است «علیرغم هشدار طرف آذربایجانی، تامین تجهیزات توپخانه کشنده و تهاجمی و انواع دیگر تسلیحات توسط فرانسه به ارمنستان دلیل دیگری بر اقدامات تحریک آمیز فرانسه در منطقه قفقاز جنوبی است.»

قیمت امروز لاری گرجستان

در آخرین مقصد اروپایی دور دنیای امروز سری به گرجستان بزنیم که به تبعیت از روند افزایشی حاکم بر بازار ارز تهران، واحد پول رسمی این کشور هم افزایش قیمت را تجربه کرد. ارزش هر لاری امروز 430 تومان بالا رفت و به 21150 تومان رسید.

نرخ امروز بات تایلند

امروز در شرق آسیا هم روند افزایشی بازار صادق بود و بات تایلند در حالی معاملات را سپری کرد که 13 تومان گران و 1622 تومان قیمت گذاری شد.

قیمت رینگیت مالزی امروز

رینگیت مالزی هم در پایان فعالیت بازار ارز تهران و بسته شدن معاملات، 120 تومان افزایش قیمت داشت و 12610 تومان خرید و فروش شد.

خلاصه معاملات بازار ارز تهران در روز سه شنبه 29 خرداد 1403 حکایت از روند صعودی نه چندان محسوس قیمت ها در مقایسه با دو روز گذشته داشته است و به جز دینار عراق که همچنان ثبات قیمت را سرلوحه کار خود قرار داده است، سایر ارزها مسیر صعودی را در پیش گرفتند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
ارمنستان هشدار گرفت؛ برنامه تازه ایران با روسیه و آذربایجان / تغییر مسیر قیمت‌ها در بازار 2