جمعه 20 مهر 1403

از استقبال دانشجویان برای شرکت در جشن ازدواج دانشجویی تا تدوین منشور انتظامی دانشگاه شریف

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از استقبال دانشجویان برای شرکت در جشن ازدواج دانشجویی تا تدوین منشور انتظامی دانشگاه شریف

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

رستمی: شرکت بیش از 36 هزار زوج در جشن ازدواج دانشجویی

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: بیست و چهارمین جشن ازدواج دانشجویی در حال برگزاری است و بیش از یک ماه است که آغاز شده است. بیش از 36 هزار زوج برای شرکت در این دوره ثبت نام کردند. حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص برگزاری جشن ازدواج دانشجویی گفت: بیست و چهارمین جشن ازدواج دانشجویی در حال برگزاری است و بیش از یک ماه است که آغاز شده است. بیش از 36 هزار زوج برای شرکت در این دوره ثبت نام کردند، اما امکانات نهاد رهبری در دانشگاه‌ها اجازه برگزاری جشن برای بیش از ده هزار زوج را نمی‌دهد. وی افزود: استقبال دانشجویان برای شرکت در این طرح بسیار خوب بوده و شاهد حضور دانشجویان در طرح همسفر با بهشت هستیم که این طرح در مشهد مقدس برگزار می‌شود. بر اساس آمار اعلامی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از پایدارترین ازدواج ها، ازدواج دانشجویی است و به عنوان الگوی ازدواج در جامعه دارد معرفی می‌شود که میزان طلاق در این نوع ازدواج نسبت به سایر ازدواج‌ها کمتر است.

زمان برگزاری و مهلت ثبت‌نام در نهمین آزمون زبان MSRT اعلام شد

زمان برگزاری و مهلت ثبت‌نام در نهمین دوره آزمون زبان MSRT از سوی اداره کل بورس و اعزام دانشجویان اعلام شد. بر اساس اعلام اداره کل بورس و اعزام دانشجویان، مهلت ثبت‌نام در نهمین دوره آزمون زبان MSRT از ساعت 12 ظهر روز دوشنبه پنجم دی ماه آغاز می‌شود و تا ساعت 24 روز سه‌شنبه 13 دی ماه 1401 ادامه دارد. نهمین دوره آزمون زبان MSRT، روز جمعه 23 دی ماه 1401 برگزار می‌شود، متقاضیان آزمون زبان MSRT می‌توانند با مراجعه به سامانه سجاد به آدرس https://msrttest.saorg.ir/login.aspx نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

«منشور انتظامی دانشگاه شریف» تهیه می‌شود

پیگیری لغو و اصلاح شیوه نامه انضباطی جدید، تهیه پیش نویس منشور انتظامی شریف و درخواست برای آزادی دانشجویان بازداشتی از جمله موارد مهم مطروحه در جلسه شورای صنفی با رئیس دانشگاه شریف بود. اعضای شورای صنفی مرکزی دانشگاه صنعتی شریف جلسه‌ای با رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف و ابوالحسنی معاون دانشجویی دانشگاه در خصوص حوادث رخ‌داده در هفته منتهی به روز دانشجو داشتند. در ابتدای جلسه، نمایندگان شورای صنفی با طرح موارد گزارش‌شده تخلف نیرو‌های انتظامات و حراست جدید ناآشنا به فضای دانشگاه، از جمله گزارش ضرب‌وشتم‌های صورت گرفته، تعقیب و گریز‌های رخ‌داده در محوطه دانشگاه خواستار پیگیری این موارد، ایجاد شفافیت و رفع ابهامات و برخورد با خاطیان شدند و بر لزوم فعالیت نیرو‌های انتظاماتی صرفاً در چارچوب اختیارات مربوطه، و همچنین ضرورت پای‌بندی همه کارکنان به تفکیک صورت گرفته میان نهاد‌های اعلام جرم و جزا تاکید کردند.

پاداش پایان خدمت بازنشستگان 1400 دانشگاه فنی حرفه‌ای پرداخت شد

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه فنی و حرفه‌ای از پرداخت پاداش پایان خدمت سال 1400 و مابه‌التفاوت پاداش دو سال پیش از آن به حساب جمعی از بازنشستگان دانشگاه خبر داد. سید محمد عباس‌نیا از پرداخت وجوهی به حساب جمعی از بازنشستگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: با تأکید ریاست دانشگاه و پیگیری معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع، پاداش پایان خدمت تعداد 435 نفر از بازنشستگان سال 1400 به حساب ایشان واریز شد. معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: همچنین، مابه‌التفاوت پاداش سال‌های 1398 و 1399 بازنشستگان نیز در این مرحله پرداخت شد.

فراخوان مرحله دانشگاهی سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه الزهرا (س) اعلام شد

مرحله دانشگاهی سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا س با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود. این جشنواره با باشیوه‌ای جدید در بخش‌های آوایی، معارفی، پژوهشی، فناوری، هنری، ادبی، نوآفرینی قرآنی، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار خواهد شد.

4 هزار دانشجوی علوم پزشکی طی سه سال به ایران برگشتند

موضوع انتقال دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور به داخل در سال‌های اخیر به موضوعی مناقشه برانگیز بدل شده، اما پس از گذشت از هفت خوان تصمیمات، بالاخره این گروه دانشجویان تعیین تکلیف شدند.

تحصیل در خارج از کشور برای رشته‌های مختلف جذابیت دارد، اما بازگشت به کشور و استفاده از آن مدرک تحصیلی برای اشتغال نیازمند ارزیابی آن رشته در داخل کشور است. شورا‌های ارزشیابی مدارک تحصیلی در وزارت علوم و وزارت بهداشت مسئولیت این ارزشیابی را برعهده دارند، اما در این میان برخی افراد در دانشگاه‌هایی تحصیل کرده اند که از نظر وزارتخانه‌های آموزشی از اعتبار کافی برخوردار نیستند.

وزارت بهداشت در یک دهه اخیر و پس از اینکه اقبال به رشته‌های علوم پزشکی در کنکور سراسری افزایش چشمگیری یافت و موجی از دانشجویان برای تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی راهی خارج از کشور شدند، در چند نوبت اعلام کرد که برخی از دانشگاه‌های کشور‌های خارجی از حداقل امکانات برای آموزش رشته‌های مرتبط با سلامت برخوردار نیستند و مدارک آن‌ها معتبر نیست در نتیجه کسانی که آنجا تحصیل می‌کنند نمی‌توانند در داخل کشور شغلی بیابند.

از استقبال دانشجویان برای شرکت در جشن ازدواج دانشجویی تا تدوین منشور انتظامی دانشگاه شریف 2
از استقبال دانشجویان برای شرکت در جشن ازدواج دانشجویی تا تدوین منشور انتظامی دانشگاه شریف 3
از استقبال دانشجویان برای شرکت در جشن ازدواج دانشجویی تا تدوین منشور انتظامی دانشگاه شریف 4
از استقبال دانشجویان برای شرکت در جشن ازدواج دانشجویی تا تدوین منشور انتظامی دانشگاه شریف 5
از استقبال دانشجویان برای شرکت در جشن ازدواج دانشجویی تا تدوین منشور انتظامی دانشگاه شریف 6
از استقبال دانشجویان برای شرکت در جشن ازدواج دانشجویی تا تدوین منشور انتظامی دانشگاه شریف 7