دوشنبه 16 مهر 1403

از تخریب یک پمپ بنزین قدیمی در تهران تا رشد 40 درصدی تولید و پخش آسفالت در ایام نوروز

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
از تخریب یک پمپ بنزین قدیمی در تهران تا رشد 40 درصدی تولید و پخش آسفالت در ایام نوروز

تهران - ایرنا - شهردار منطقه 9 اعلام کرد: در راستای ایمن سازی نقاط بی دفاع شهری و اجرای آرا ماده 100، یک پمپ بنزین قدیمی واقع در بزرگراه آیت الله سعیدی که محل تجمع معتادان بود تخریب شد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، محمدجواد خسروی با اعلام این خبر گفت: در راستای ساماندهی فضای بی دفاع شهری، پمپ بنزینی قدیمی در بزرگراه آیت الله سعیدی که سال ها به حال خود رها شده بود با تدابیر مجموعه مدیریت شهری تخریب شد.

وی ادامه داد: متاسفانه این ملک تبدیل به مکانی برای تجمع معتادین متجاهر و بروز انواع آسیب های اجتماعی شده بود، لذا پیرو درخواست ها و مطالبات شهروندان پس از 12 سال اقدام لازم برای ساماندهی این ملک از طرف شهرداری منطقه 9 صورت گرفت.

خسروی تاکید کرد: یکی از الویت های مدیریت شهری، ایجاد فضایی امن و سالم برای همه شهروندان به خصوص خانواده ها، کودکان و نوجوانان است.

شهردار منطقه 9 خاطر نشان کرد: با هدف سالم‌سازی محیط شهری، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، کمک به افراد آسیب دیده و همچنین ایجاد امنیت برای خانواده‌ها، نقاط ناایمن و بی‌دفاع شهری در محله‌های غرب تهران شناسایی شده و در اسرع وقت نسبت به ساماندهی آنها اقدام خواهد شد.

برپایی فرش های گل در منطقه 2

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه دو اعلام کرد: به منظور طراوت بخشی و زیبایی فضاهای سبز شهری 36 فرش گل با کاشت گل های فصلی در بدنه بزرگراه ها و میادین این منطقه پایتخت گسترده شد.

علیرضا جعفری، با اعلام خبر فوق گفت: با هدف ارتقای کیفیت فضای سبز، تلطیف هوا و برخورداری فضاهای شهری از منظر مناسب همزمان با فصل بهار اجرای فرش گل در بدنه بزرگراه ها در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه گل آرایی انجام شده در حاشیه بزرگراه ها با تنظیم رنگ بندی و چیدمان گل ها در طرح های مختلف ایجاد شده افزود: در طراحی فرش گل از انواع گونه های گل های فصلی متنوع مقاوم و متناسب با شرایط اقلیمی استفاده شده است.

به گفته جعفری همزمان با بدنه سازی بزرگراه ها، فرش گل هایی با نقوش مختلف در بزرگراه های شهید همت، شهید چمران، حکیم، یادگار امام (ره) و بوستان نهج البلاغه گسترده شد.

وی اضافه کرد: در طرح استقبال از بهار علاوه بر کاشت گل های بنفشه دربوستان ها، معابر و میادین، پیاز لاله نیز با رنگها و اشکال متنوع کاشته شد.

رشد 40 درصدی تولید و پخش آسفالت در ایام نوروز

سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، از تولید و پخش 11هزار و 600 تن آسفالت در ایام نوروز سال 1401 خبر داد.

مسعود حق لطفی با بیان آنکه مدیریت شهری پایتخت همه ساله با بهره گیری از شرایط ترافیکی ایام نوروز به دنبال پیشبرد اقدامات مربوط به مرمت روکش معابر و اجرای طرح استقبال از بهار است، از تولید و پخش 11 هزار و 600 تن آسفالت طی 10 روز از ایام نوروز سال 1401 خبر داد و گفت: این میزان تولید نسبت به دوره مشابه سال قبل نزدیک به 40 درصد افزایش یافته است.

وی با یادآوری اینکه آسفالت مورد نیاز مناطق 22 گانه شهرداری تهران در اسفندماه سال گذشته احصا و ثبت شده بود، خاطرنشان ساخت بیش از 10 هزار و 500 تن از آسفالت تولید شده طی نوروز امسال تحویل مناطق 22 گانه و مابقی توسط واحد امانی معاونت اجرایی سازمان صرف بهسازی مسیر کندروی شمالی آزاد راه تهران - کرج شد.

تاکید بر لزوم تسریع و پیشرفت جهادی پروژه های منطقه 18 تهران

سرپرست شهرداری منطقه 18 در بازدید سرزده از پروژه های عمرانی شهرداری منطقه ضمن تاکید بر توجه به نیازهای شهروندان در چارچوب قوانین بر فعالیت جهادی و شبانه روزی برای به هر چه زودتربه ثمررسیدن پروژه ها تاکید کرد.

محبوب تیزپاز نیاری ضمن تاکید بر توجه به نیازهای شهروندان در اجرای پروژه ها گفت: یکی از مهمترین اولویت های ما در شهرداری منطقه نظارت مستمر بر پروژه ها و تسریع در تحویل آنها به شهروندان است برخی از پروژه های منطقه با توجه به حجم بالای پروژه و اهمیت اجرای آنها، سالهاست در حال اجرا است که با توجه به پیگیری های موکد شهردار تهران و معاونین محترم برای پیگیری تا حصول نتیجه و آغاز بهره برداری از پروژه های مورد اشاره، تمام توان خود را برای افتتاح اغلب پروژه ها در سال 1401 به کار خواهیم بست.

وی تاکید کرد: همان گونه که شهردار تهران بارها تاکید داشتند حلقه گم شده مدیریت شهری تهران فعالیت جهادی بوده زیرا با نشستن پشت میز و نامه نگاری مشکلات مردم نجیب و ولایتمدار منطقه حل نخواهد شد و همه مدیران شهری منطقه باید بصورت مستمر و عملیاتی نسبت به نظارت میدانی بر پروژه ها اقدام کنند تا با ایجاد تسریع در پیشبرد پروژه ها بتوانیم به نیازهای بحق شهروندان پاسخ مناسب داده باشیم.

آغاز عملیات پایش فضای سبز منطقه 19

معوان خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 19 اعلام کرد: عملیات پایش فضای سبز این منطقه همزمان با فصل بهار و در راستای دفع آفات و پیشگیری از بیماری ها و عوامل خسارت زا آغاز شد.

محمد غفاری، بهبود وضعیت و حفظ سلامت درختان و درختچه ها را با اولویت بهره گیری از روش های غیر شیمیایی از اهم اقدامات این شهرداری در راستای نگهداشت عرصه سبز منطقه اعلام کرد و گفت: در همین راستا فعالیت بررسی و پایش فضای سبز منطقه بصورت مستمر و روزانه آغاز شده است.

وی اظهار کرد: این فعالیت منطبق با دستورالعمل های اجرایی و استراتژی های کنترل و مدیریت تلفیقی، با پایش عوامل خسارت زا طی 6 ماهه اول سال در قالب اقداماتی از قبیل آبشویی و محلول پاشی، عملیات سمپاشی، کنترل آفات و بیماری ها و علف های هرز، پیشگیری و مقابله با آتش سوزی و مدیریت تلفیقی آفت سفیدبالک توسط مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز این حوزه انجام می شود.

به گفته غفاری پس از شناسایی آفات و بیماری های موجود در فضای سبز و انجام تحقیقات و مطالعات لازم، اقدامات مورد نیاز برای دفع آن ها بصورت آبشویی، روغن پاشی و سایر موارد با رعایت اصول فنی و مدیریت تلفیقی انجام می شود که این عملیات تا پایان فصل تابستان ادامه دارد.

اجرای پروژه های ترافیکی محله ای در راستای ایمنی شهروندان و روان سازی ترافیک منطقه 13

شهردار منطقه 13 از بهبود وضعیت ترافیکی منطقه با استفاده از ظرفیت های موجود در سال 1401 و اجرای پروژه های ترافیکی محله ای خبر داد.

علی احمدی بر پیگیری و اجرای دقیق طرح و برنامه های ترافیکی در راستای بهبود وضعیت ترافیکی تاکید کرد و افزود: با طراحی و اجرای دقیق پروژه های ترافیکی باید شاهد کاهش ترافیک شهری باشیم و لازم است نهایت ظرفیت های درون سازمانی در طراحی و اجرای پروژه های ترافیکی مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: مطالعه واجرای طرح های ترافیکی باید در اولویت کاری قرار گیرد، چرا که رصد و بررسی موضوعات و شرایط ترافیکی منطقه برای برنامه ریزی دقیق و اجرای آن در حوزه حمل و نقل شهری، ضرورتی انکارناپذیر است.

شهردار منطقه 13 در ادامه با تاکید بر فرهنگ‌سازی و تأمین زیرساخت‌ها، برای تشویق و ترغیب شهروندان در راستای استفاده از حمل و نقل عمومی وبه تبع آن کاهش آلودگی هوا وترافیک گفت: باید با انجام مطالعات و اجرای طرح ها و امور مربوطه را هر چه بیشتر ساماندهی و مشکلات موضعی ترافیک را حل کنیم و در این مسیر گره‌های ترافیکی و کاهش ظرفیت معابر را با تأمین دسترسی‌های کافی و رعایت الزامات در سلسله مراتب راه‌های شهری بهبود بخشیم.

وی افزود: با اختصاص بهینه و مدیریت در کاربری‌های حمل‌ونقل شاهد ساماندهی و کارایی بهتر در معابر شهری، تقاطع‌ها، خطوط و ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس هستیم و در این مسیر به وضعیت پارکینگ‌ها و تردد عابران پیاده توجه ویژه داریم.

علی احمدی همچنین با اشاره به طراحی و اصلاح هندسی معابر گفت: این اقدام بر کاهش تخلفات و تصادفات و همچنین روان‌سازی ترافیک تاثیر به‌سزایی داشته و هدف از عملیات اصلاح هندسی معابر بازگشایی گره‌های ترافیکی و دسترسی آسان به شبکه معابر شهری است.

شهردار منطقه 13 با تاکید بر بهبود وضعیت ترافیکی منطقه در سال جدید توجه به گروه های حساس جامعه مانند دانش آموزان، سالمندان وتوان یابان را در اولویت دانست و افزود: در این راستا نصب و تجهیز علایم ترافیکی، خط کشی و همچنین مناسب سازی معابر و وسایل حمل و نقل عمومی در دستور کار است.

وی افزود: اجرای دقیق پروژه های مختلف کوچک مقیاس ترافیکی چنانچه موجب رفع گره های ترافیکی، تسهیل عبور ومرور و همچنین تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی شود؛ می تواند رضایت شهروندان را در پی داشته باشد.

رشد 31 درصدی درآمد پایدار منطقه 15 نسبت به سال گذشته

شهردار منطقه 15 گفت: درآمد پایدار این منطقه در سال 1400 نسبت به سال 1399 با رشد قابل توجه 31 درصدی به 95 درصد رسید.

سید مهدی صباغ ضمن تشکر از همه همکاران به جهت تحقق منابع درآمدی در سال 1400 گفت: با تلاش همکاران، درآمدهای پایدار با رشد قابل توجه 31 درصدی از 64 درصد در سال 1399 به 95 درصدی در سال 1400 رسید که بیشترین درصد تحقق درآمد در 5 سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی هایی از ابتدای سال برای تحقق درآمد منطقه انجام شد، گفت: با همکاری همکاران اداره درآمد و پیگیری نواحی توانستیم درآمد را به روز کرده و تکلیف مان را در شهرداری تهران محقق کنیم.

به گفته صباغ در سال 1400 برای اولین بار میزان وصولی از فیش عوارض بانکی 87 درصد بوده که این پیگیری و همکاری بانکها قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی به مؤدیان از طریق سامانه پیامکی، اطلاع رسانی به مؤدیان از طریق نصب بنر و بیلبورد، پیگیری عوارض نوسازی و کسب و پیشه دستگاه های دولتی، توزیع فیش املاک دارای بدهی معوقه از طریق نواحی و پیگیری وصول آنها، ارسال اخطار و پیش آگهی از طریق اداره درآمد و پیگیری تا حصول نتیجه از طریق اداره کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران (کمیسیون ماده 77) و اجرای ثبت و پیگیری مستمر فیش ها از طریق همکاران اداره درآمد از جمله اقدامات انجام شده برای تحقق این درآمد بوده است.

تحول رتبه منطقه 14 در حوزه عملکردی و درآمدی

گزارش وضعیت شاخص درآمد، عملیات اجرایی و پروژه های منطقه 14 حاکی از تحول و پیشرفت رتبه و رویکرد منطقه طی 5 ماه اخیر و در زمان استقرار مدیریت شهری جدید منطقه نسبت به ماه های ابتدایی سال 1400 است بر این اساس عملکرد منطقه به لحاظ پیشرفت فیزیکی پروژه ها و تامین اعتبار در 5 ماه اخیر نسبت به هفت ماه ابتدایی سال 1400 پیشرفت مطلوب داشته است.

در حالی که میزان درآمد نقد محقق شده منطقه 14 در بازه هفت ماهه ابتدایی سال 1400 بالغ بر 80 میلیارد و هشتصد تومان (38 درصد تعهد درآمدی) بوده است، طی دوره زمانی پنج ماهه منتهی به پایان سال میزان وصولی نقد منطقه با 146 میلیارد تومان و تحقق 70 درصدی تعهد درآمدی ارتقا یافته است.

در حوزه درآمدهای غیر نقد نیز عملکرد 390 درصدی تحقق درآمد تعهد شده طی پنج ماه پایانی در مقایسه با هفت ماهه نخست با تحقق 29 درصدی بیانگر تحول بنیادی در حوزه عملکرد درآمدی منطقه 14 است.

شایان ذکر است درصد تحقق تجمیعی سال 1400 درآمدهای نقد منطقه 108 درصد، درآمدهای غیر نقد 419 درصد و به صورت تجمیعی 161 درصد بوده است.

آمار درخصوص قراردادهای منعقد شده منطقه در سال 1400 نیز نشان از این دارد: در 5 ماه اخیر مدیریت جدید شهری 53 قرارداد منعقد شده که این آمار در هفت ماه ابتدایی سال 34 مورد بوده است.

اطلاعات مرتبط با کنترل پروژه های منطقه 14 در حوزه های خدمات شهری و محیط زیست، حمل و نقل و ترافیک، فنی و عمران و اجتماعی و فرهنگی نیز بیانگر این است، این منطقه با کسب رتبه هشتم نسبت به هفت ماه ابتدایی سال که این رتبه 20 بوده است، ارتقای عملکردی شایان توجهی داشته است.

همچنین آمارها در حوزه عملکردی پروژه ها منطقه، از پیشرفت فیزیکی 88.92 درصدی در زمان استقرار مدیریت جدید گزارش دارد. این درصد پیشرفت بیانگر این است که رتبه منطقه از 20 به رتبه دهم و به لحاظ تامین اعتبار در تهران ارتقا یافته است.

جلسات بررسی و ابلاغ برنامه های اجرایی سال 1401 در منطقه 4

شهردار منطقه 4 در جلسه ای با معاونین و مدیران شهری منطقه 4 ضمن بررسی عملکرد سال 1400، برنامه های سال 1401 را مبتنی بر بودجه ابلاغیه شهردار محترم تهران تدوین و ابلاغ کرد.

محمدرضا پوریافر در این جلسه تخصصی و چند ساعته با ارائه برنامه ها، راهکارها، تدوین برنامه های عملیاتی بر اساس برنامه های سازمان و اولویت های اداره کل با تمام جزئیات و بررسی آنها تصمیم گیری های جدید را به حوزه ها ابلاغ داشت.

شهردار منطقه 4 تهران بعد از جلسات مختلفی که به صورت تفکیکی با تمامی معاونت ها و حوزه ها داشت، پس از بررسی گزارش عملکرد سال 1400 به پیشنهادها و برنامه های اجرایی سال 1401 آنها گوش داد و موضوعات، چالش ها و ایده های خلاقانه آنها را بررسی و در نهایت برنامه های سال جاری را مصوب و ابلاغ کرد.

به موجب این ابلاغیه حوزه ها موظفند با رویکرد عدالت محور برنامه ها را طبق زمان بندی مشخص دنبال کرده و گزارش آن را به شهردار منطقه تحویل دهند.

در ادامه این جلسه در حوزه تامین منابع مالی که با حوزه های شهرسازی، برنامه ریزی و مالی انجام گرفت، مقرر شد که اداره پایش منطقه برنامه ریزی های شاخص خود را برنامه ریزی، کنترل و رصد کرده و توسط کمیته های نظارت درآمدی و سایر حوزه ها برای شهردار منطقه ارسال نمایند. در پایان این جلسه پوریافر اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی مشخص و مدون و تلاش بی وقفه پرسنل خدوم شهرداری منطقه 4 سالی پربار و خدمت رسان را پیش رو داشته باشیم.

برچسب‌ها

از تخریب یک پمپ بنزین قدیمی در تهران تا رشد 40 درصدی تولید و پخش آسفالت در ایام نوروز 2
از تخریب یک پمپ بنزین قدیمی در تهران تا رشد 40 درصدی تولید و پخش آسفالت در ایام نوروز 3
از تخریب یک پمپ بنزین قدیمی در تهران تا رشد 40 درصدی تولید و پخش آسفالت در ایام نوروز 4