چهارشنبه 4 مهر 1403

از رونالدوی بزرگ تا.../ قهرمان بدون بازی کردن (عکس)

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
از رونالدوی بزرگ تا.../ قهرمان بدون بازی کردن (عکس)

رولی و آرمانی از آرژانتینی و آرئولا و بنزما از فرانسوی این شانس را دارند که حتی بدون انجام یک بازی جام قهرمانی جهان را به دست بیاورند.

به گزارش "ورزش سه"، قهرمانی جهان آرزوی هر بازیکنی است. قهرمانی در جام جهانی یعنی حداکثر افتخاری که یک فوتبالیست می‌تواند در دوران حرفه‌ای به دست بیاورد. البته برای برخی بازیکنان این اتفاق خوبی به شمار نمی‌روند و آنها دریافت این جام بدون حتی یک دقیقه بازی کردن را تحقیر خودشان می‌دانند. تاکنون 101 بازیکن بدون حضور در 21 دوره قبلی جام جهانی قهرمان شده‌اند. هم اسکالونی و هم دشان در فهرست 26 نفره خودشان از 24 بازیکن استفاده کرده‌اند و تاکنون در جام جهانی قطر جرونیمو رولی و فرانکو آرمانی آرژانتینی‌ها و آلفونس آرئولا و کریم بنزما فرانسوی فرصت بازی به دست نیاورده‌اند.

در این بین آرئولا دروازه‌بان وستهم که عضوی از تیم فرانسه در جام جهانی 2018 هم بود می‌تواند برای دومین مرتبه به این افتخار دست پیدا کند. البته این برای اولین مرتبه نیست که در صورت قهرمانی فرانسه چنین اتفاقی رخ خواهد داد و گیدوماستی بخشی از تیم ایتالیا در دو قهرمانی پیاپی در جام‌های جهانی 1930 و 1934 بوده که فرصت بازی پیدا نکرده است. در ادامه سال‌ها طول کشید تا بازیکنان دیگری با بازی نکردن بتوانند عنوان قهرمانی جهان را کسب کنند. کاستیلو اسطوره باشگاه فلومیننزه در سال‌های 1958 و 1962 بدون اینکه بازی کند توانست به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند. در این لیست نام بازیکنان بزرگ‌ترین نظیر رونالدوی برزیلی هم حضور دارند که در جام جهانی 1994 در فهرست سلسائو بود و به عنوان قهرمانی دست یافت. باید دید در پایان بازی آرژانتین و فرانسه کدام بازیکنان به این لیست اضافه خواهند شد.