دوشنبه 30 مهر 1403

از واکنش رئیس دانشگاه تهران به اقدام هنجارشکنانه دانشجویان تا آخرین مهلت ثبت نام وام دانشجویی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از واکنش رئیس دانشگاه تهران به اقدام هنجارشکنانه دانشجویان تا آخرین مهلت ثبت نام وام دانشجویی

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. واکنش رئیس دانشگاه تهران به اقدام هنجارشکنانه دانشجویان دانشکده هنر‌های زیبا رئیس دانشگاه تهران با...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

واکنش رئیس دانشگاه تهران به اقدام هنجارشکنانه دانشجویان دانشکده هنر‌های زیبا 

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به تصاویر منتشر شده از اقدام هنجارشکنانه دانشجویان هنر‌های زیبای دانشگاه تهران گفت: این اقدامات در شان دانشگاه تهران نیست و پرونده این دانشجویان در حال تکمیل شدن است. محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران، در پاسخ به تصاویر منتشر شده از دانشکده هنر دانشگاه تهران گفت: برخی مواردی که در رسانه منتشر می‌شود با آنچه که اتفاق می‌افتد متفاوت است؛ هرچند اتفاقاتی که در بحث حجاب و سایر موارد می‌افتد را انکار نمی‌کنم. وی افزود:، اما آنچه که انعکاس پیدا کرده، مستند نبوده؛ چرا که با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد که دانشجویان در حال سیگار کشیدن بودند و مواد مخدر نداشتند. هر چند پیگیری‌ها ادامه دارد و پرونده این دانشجویان درحال تکمیل وبررسی است.

پیش ثبت‌نام خوابگاه‌های دانشگاه خواجه نصیر / دانشجویان باید بدهی‌های خود را تسویه کنند

پیش ثبت‌نام خوابگاه‌های دانشجویی نیمسال اول 1402- 1403 دانشگاه خواجه نصیر آغاز شده و تا 28 اردیبهشت ادامه دارد. پیش ثبت نام خوابگاه‌های دانشجویی نیمسال اول 1402- 1403 دانشگاه خواجه نصیر از امروز آغاز شده و تا 28 اردیبهشت ادامه دارد. تنها دانشجویان روزانه مجاز به پیش ثبت نام هستند و متقاضیانی که پیش ثبت نام کرده باشند می‌توانند در خواست اسکان در خوابگاه را داشته باشند. پیش ثبت نام دانشجویانی که تسویه حساب مالی داشته باشند، تایید خواهد شد؛ بنابر این دانشجویان قبل از ثبت نام بدهی خود را باید به صندوق رفاه دانشجویان پرداخت کنند.

 

علوم انسانی نیاز به تحول اساسی دارد / باید با مدل حکمرانی حکمی و الهی کارمان را پیش ببریم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما در علوم انسانی نیاز به تحول اساسی داریم و زمان آن همین حالا است، زیرا تمام مسئولان به طور یکدست از این موضوع حمایت می‌کنند و باید این امر پیگیری شود حجت الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: طرح حامیم که با کمک مسئولان دانشگاهی و همت حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در دوره قبل برگزار شد یک طرح موفقی بود که البته با حمایت وزرا و مسئولان کشوری و استانداران روبرو شد. خسروپناه افزود: دوره توانمندسازی دانشجویان فعال نقش مهمی در حکمرانی فرهنگی دارد و این طرح به یک معنا عمل به حدیثی از امام صادق (علیه السلام) است که می‌فرمایند عالمانی آمدند و حکمت را به جوانان منتقل کردند. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه خاطرنشان کرد: شکر عملی این نعمت‌ها استمرار این طرح‌ها است و در این دوره تمام مسئولان ما باورمند و دغدغه‌مند نسبت به مسائل و موضوعات فرهنگی هستند و صرفا اینگونه نیست که بخواهند یک کاری را انجام بدهند و آن را به پایان برسانند و ضمنا همه این‌ها یک ظرفیتی بزرگ و ارزشمندی به حساب می‌آید و اولین درخواست من این است که این طرح را تقویت کرده و از نظر کمی و کیفی ادامه بدهند.

آخرین مهلت ثبت درخواست وام‌های دانشجویی

مدارک مورد نیاز ضامنین وا‌های دانشجویی جهت ارائه به دانشگاه از سوی صندوق رفاه دانشجویان اعلام شد. دانشجویان تا تاریخ 31 اردیبهشت 1402 فرصت دارند، نسبت به ثبت درخواست وام‌های دانشجویی ودیعه مسکن متاهلی و ضروری، همچنین با توجه به تمدید ثبت درخواست وام‌های تحصیلی و شهریه تا 31 اردیبهشت 1402 در سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان به نشانی (/https://refah.swf.ir) اقدام کنند. موارد و تذکرات مهم: 1. دانشجو در صورت تمایل، باید در هر ترم نسبت به ثبت درخواست وام در سقف سنوات مجاز (کارشناسی‌ارشد 4 ترم و دکتری 8 ترم) اقدام نماید. 2. با توجه به عدم ارسال پیامک تأیید، درخواست تکمیل یا رد درخواست‌های وام، نسبت به بررسی وضعیت درخواست به صورت دوره از طریق سیستم یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان اقدام نمایید.

برگزاری ششمین جشنواره خوابگاهی دانشگاه شریف

ششمین جشنواره خوابگاهی ویژه دانشجویان ساکن خوابگاه‌های دانششگاه صنعتی شریف در هفته بزرگداشت خوابگاه‌ها و با هدف ایجاد نشاط و شادابی در دو بخش دختران و پسران ساکن خوابگاه‌ها از 19 اردیبهشت لغایت 11 خردادماه 1402 برگزار خواهد شد.

ششمین جشنواره خوابگاهی ویژه دانشجویان ساکن خوابگاه‌های دانششگاه صنعتی شریف در هفته بزرگداشت خوابگاه‌ها و با هدف ایجاد نشاط و شادابی در دو بخش دختران و پسران ساکن خوابگاه‌ها از تاریخ 19 اردیبهشت لغایت 11 خردادماه 1402 برگزار خواهد شد.

این جشنواره شامل مسابقات ورزشی، تور‌های بازدید از مکان‌های فرهنگی و تفریحی ویژه دانشجویان است.

از واکنش رئیس دانشگاه تهران به اقدام هنجارشکنانه دانشجویان تا آخرین مهلت ثبت نام وام دانشجویی 2
از واکنش رئیس دانشگاه تهران به اقدام هنجارشکنانه دانشجویان تا آخرین مهلت ثبت نام وام دانشجویی 3
از واکنش رئیس دانشگاه تهران به اقدام هنجارشکنانه دانشجویان تا آخرین مهلت ثبت نام وام دانشجویی 4
از واکنش رئیس دانشگاه تهران به اقدام هنجارشکنانه دانشجویان تا آخرین مهلت ثبت نام وام دانشجویی 5
از واکنش رئیس دانشگاه تهران به اقدام هنجارشکنانه دانشجویان تا آخرین مهلت ثبت نام وام دانشجویی 6