دوشنبه 9 مهر 1403

استاندار اصفهان: همسویی دوسویه محیط زیست و توسعه صنعتی ضروری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار اصفهان: همسویی دوسویه محیط زیست و توسعه صنعتی ضروری است

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: همسویی دو سویه محیط زیست و توسعه صنعتی ضروری است زیرا همدلی لازمه حرکت به سمت پیشرفت است.

عباس رضایی شامگاه روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل محیط زیست و معاونین این اداره کل افزود: اقدام شایسته شهرداری اصفهان با اجرای حلقه چهارم و با هزینه سنگین تلاشی برای حفظ محیط زیست اصفهان است. وی با بیان اینکه آزادراه کنارگذر شرق از طرح های ملی کلان‌شهر اصفهان، ادامه داد: این طرح که به نام سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی مزین شده، کاهش ورود روزانه حدود 80 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای تهران، کاشان، نطنز، تهران، قم و دلیجان به اصفهان را به دنبال دارد. استاندار اصفهان افزود: با وجود 25 درصد حیات وحش کشور در این استان، مدیریت مناسب آن منجر به کنترل جمعیت های جانوری به منظور جلوگیری از تهدیدات زیستی استان است. وی خاطرنشان کرد: تالاب بین المللی گاوخونی از مناطق نمونه بین المللی گردشگری محسوب می شود و از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در احیا دوباره آن تلاش کنید. استاندار اصفهان با اشاره به دیدار خود با صنعت‌گران استان، تاکید کرد: باور قلبی و اعتقاد صنعت‌گران استان این است که باید در کنار فعالیت های اقتصادی الزامات زیست محیطی هم رعایت شود. وی تصریح کرد: لازم است اختیارات شهرستانی ادارات محیط زیست به منظور ارائه خدمات بهتر و تسهیل در رفت و آمد ارباب رجوع افزایش یابد.

استان اصفهان دارای یک اثر طبیعی ملی، سه پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، 11 منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین‌المللی است.

مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع استان اصفهان با استناد تعاریف مندرج در متن قوانین مربوطه یک زیست بوم طبیعی فعال است که پشتوانه حفاظت از ذخایر طبیعی کشور محسوب می‌شود و هرگونه برداشت و شکار در آنها ممنوع است.

*س_برچسب‌ها_س*