سه‌شنبه 17 مهر 1403

استاندار: اعتبار و تجهیزات درمانی خراسان شمالی باید افزایش یابد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار: اعتبار و تجهیزات درمانی خراسان شمالی باید افزایش یابد

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: ضرورت دارد اعتبارات، تجهیزات و امکانات حوزه درمانی این استان تا رسیدن به سطح دیگر استان‌ها افزایش یابد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، محمدعلی شجاعی روز پنجشنبه در دیدار با معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به فقر این استان در این حوزه، افزود: بحث تخصیص امکانات، تجهیزات و اعتبارات درمانی به عنوان یک مطالبه اصلی و عمومی استان از وزارت بهداشت مطرح است و انتظار آن است که این وزارتخانه با نگاهی عدالت‌ورزانه خراسان شمالی را تا میانگین های کشوری و سطح دیگر استانها، بالا بکشد.

وی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا، شاهد همراهی و همکاری مطلوب مجموعه استان با دانشگاه علوم پزشکی بوده ایم، اظهار داشت: یکی از مهم ترین اقدامات، راه اندازی 12 واحد تولید اقلام بهداشتی و فروش ماسک تولیدی استان با قیمت مناسب 900 تومانی است و حال آنکه قیمت مصوب این کالا توسط وزرات صنعت، معدن و تجارت هزار و 350 تومان است.

معاون درمان وزیر بهداشت نیز در این دیدار با اعلام رضایت از عملکرد کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در بازدید از بیمارستان های اسفراین و بجنورد با کادری بسیار متعهد، متخصص و مجرب مواجه شدم که باید قدردان چنین گروه پرتلاشی در استان باشیم. دکتر قاسم جان بابایی با بیان اینکه 90 درصد تجهیزات پزشکی کشور توسط شرکت های دانش بنیان تولید می شود، تاکید کرد: به زودی تجهیزات مناسبی برای تجهیز بیمارستان های خراسان شمالی اختصاص می یابد.

استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه درگیر وضعیت قرمز کرونایی شده است و معاون وزیر بهداشت از دیروز برای سرکشی از بیمارستان های این استان و بررسی نحوه خدمات دهی به بیماران به این استان سفر کرده است.

*س_برچسب‌ها_س*