یک‌شنبه 22 مهر 1403

استاندار تهران: سرنوشت قدس و مسلمانان با یکدیگر پیوندی عمیق دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار تهران: سرنوشت قدس و مسلمانان با یکدیگر پیوندی عمیق دارد

تهران - ایرنا - استاندار تهران به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس با انتشار پیامی بر ارتباط عمیق و جدانشدنی سرنوشت قدس و مسلمانان تاکید کرد.

به گزارش روز جمعه استانداری تهران، «انوشیروان محسنی بندپی» افزود: روز جهانی قدس، تجلی و نماد وحدت و یکپارچگی جهان اسلام در حمایت از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین است؛ روزی که آزادی خواهان و عدالت طلبان جهان در مقابل غاصبان و اشغالگران صهیونیست ایستادگی می کنند.

وی تاکید کرد: بر همین اساس نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس نخستین قبله مسلمانان از آن جهت حائز اهمیت است که نور امید را در دل مستضعفان جهان روشن کرد و به فرصتی همیشگی برای توجه به سرنوشت فلسطین مبدل گشت تا جهانیان بدانند سرنوشت قدس و مسلمانان با یکدیگر پیوندی عمیق و ارتباطی جدانشدنی دارد. محسنی بندپی در ادامه این پیام خاطرنشان کرد: امسال مردم مومن و ولایت مدار استان تهران که همواره در راهپیمایی روز قدس حضور فعال داشته‌اند هرچند به سبب شیوع ویروس کرونا و محدودیت های ناشی از این ویروس به جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی، امکان برگزاری راهپیمایی وسیع روز جهانی قدس را ندارند، اما با استفاده از ابزارها و روش های ارتباطی نوین و مجازی، بار دیگر ثابت خواهند کرد که تحت هر شرایطی، روحیه ایثار و مقاومت و مبارزه علیه استکبار و حکومت های ظالم را فراموش نکرده و با صلابت تر از همیشه در عرصه مقابله با ظالمان ایستادگی می کنند تا نشان دهند که خانه ظلم و جور از تار عنکبوت نازک تر است و با وحدت و یکپارچگی جهان اسلام، دشمنان را یارای مقابله با این عزم راسخ و اراده فولادین نیست. جمعه آخر ماه مبارک رمضان با عنوان روز قدس صحنه آزادی‌خواهی ملت‌های مسلمان جهان در حمایت از قدس شریف است.

هرچند امسال با توجه به شرایط حاکم بر دنیا و کشور ما، مراسم روز قدس بنا بر نظر مقامات بهداشتی کشور و تصمیمات اتخاذ شده برگزار نخواهد شد، اما بدون شک شیوه برگزاری مراسم این روز جهانی ذره ای از خواسته مسلمانان جهان در لزوم آزادی قدس شریف و اعلام انزجار و نفرت از رژیم غاصب صهیونیستی کم نخواهد کرد و آزادی خواهان جهان فریادهای کوبنده خود را برای آزادی قدس و فلسطین مظلوم به گوش جنایتکاران عالم خواهند رساند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*