سه‌شنبه 17 مهر 1403

استاندار زنجان: جهش فعالیت‌های صنعتی در سایه اتحاد و اتفاق نظر عملی شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار زنجان: جهش فعالیت‌های صنعتی در سایه اتحاد و اتفاق نظر عملی شده است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: جهش کمی و کیفی فعالیت‌های صنعتی و معدنی در سایه اتحاد و اتفاق نظر و اتخاذ شیوه‌های هماهنگ شده برای توسعه صنعتی در همکاری بخش دولتی و غیردولتی تحقق می‌یابد که طی سالهای اخیر با همگامی فعالان این بخش و تعامل بخش دولتی و خصوصی شکل عملی به خود گرفته است.

فتح‌الله حقیقی روز سه‌شنبه با صدور پیامی به مناسبت روز صنعت و معدن افزود: نامگذاری دهم تیر به نام روز ملی صنعت و معدن گویای نقش کلیدی این 2 حوزه در اقتصاد و تحقق اهداف بلند مدت کشور است.

وی یادآورشد: کشور جمهوری اسلامی ایران با وجود منابع عظیم صنعتی و معدنی توانسته، در بسیاری از تولیدات، در رده‌های برتر جهانی قرار گیرد و با اتکا به دانش و فن‌آوری داخلی و ملی، با تحریم‌های ظالمانه برخی از کشورها بطور قاطع برخورد کند و کارنامه خوبی در زمینه تولیدات صنعتی و معدنی از خود به نمایش بگذارد.

حقیقی خاطرنشان کرد: نگاه به داخل و شناخت و استفاده بیشتر از امکانات و توانمندی‌های داخلی و تلاش برای تامین نیازمندی‌های کشور و کاهش وابستگی به واردات امری ضروری و اجتناب ناپذیر در راستای تحقق رونق تولید در کشور به شمار می رود، به طوری که تقویت ساخت داخل و تولید قطعات وارداتی با تکیه بر توانمندی نیروهای مستعد و پرتلاش داخلی، راهکار برون رفت از مشکلات کنونی کشور است که در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

استاندار زنجان تصریح کرد: تاکیدات اقتصادی مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید در سال های اخیر و به طور اخص نامگذاری سال جاری با عنوان جهش تولید حاکی از نقش تاثیرگذار امر تولید در اقتصاد کشور بوده که در این راستا ساخت داخل، جزو برنامه‌های محوری دولت قرار گرفته است.

حقیقی افزود: برای آنکه کشور بتواند با نقشه های دشمن هوشمندانه برخورد کند، باید گره‌های اصلی مشکلات اقتصادی را شناسایی کرده و اقدام به برطرف کردن آنها کند که در این جهت می توان با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی به جای استفاده از منابع بیشتر و با بهره گیری از همان منابع موجود، رفع موانع موجود بر سر راه تولید کنندگان کمک به رونق بیشتر تولید که منجر به افزایش تولید ملی و توان رقابت پذیری و افزایش صادرات غیرنفتی و ایجاد اشتغال دست یافت.

وی گفت: استان زنجان گنجینه ناشناخته ایران و با در اختیار داشتن منابع انسانی مجرب و توانمند و همچنین موقعیت استراتژیک جغرافیایی و ذخایر عظیم و متنوع معدنی، قدرت و پتانسیل کافی جهت حصول پیشرفت های عمده صنعتی و معدنی را دارد و در این راستا و به مدد تلاش شبانه روزی سربازان خستکی ناپذیر عرصه صنعت و معدن، افزایش درآمدها و رشد بهره وری در بخشهای مختلف و همچنین رشد تقاضا و فعال تر شدن بانکها، بیمه، بورس، آموزش و همچنین گسترش بازارها، نوید بخش آینده‌ای روشن برای استان زنجان است.

حقیقی اظهار داشت: تبیین و معرفی دستاوردهای درخشان صنعت و معدن و ارج نهادن به تلاش های فعالان این عرصه گامی مهم در شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد کشور خواهد بود که در این راستا ضمن قدردانی از زحمات کلیه تلاشگران و سردمداران عرصه صنعت و معدن استان، آمادگی استان زنجان را به لحاظ مجموع عوامل مثبت جهت حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان اعلام می‌نمایم.

*س_برچسب‌ها_س*