سه‌شنبه 17 مهر 1403

استاندار سمنان: ادارات با حداقل کارکنان در این هفته فعالیت کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار سمنان: ادارات با حداقل کارکنان در این هفته فعالیت کنند

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان گفت: ادارات استان سمنان در هفته جاری با حداقل کارکنان دایر خواهد بود و تعطیلی مطلق وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز شنبه در نشست ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا فعالیت ادارات و دستگاههای اجرایی سراسر کشور در هفته جاری با حداقل کارکنان دایر است و تعطیلی مطلق نخواهیم داشت.

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه تعطیلی مطلق ادارات در کشور و استان وجود ندارد گفت: در این جلسه و پس از ارائه گزارش توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز وزیر کشور، وضعیت استانها پس از اعمال محدودیت های شدید کرونایی مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفت و بر این اساس اعلام شد که وضعیت استان سمنان هم در بحث ابتلا و هم در مقوله مرگ و میر ناشی از بیماری روند کاملا نزولی دارد و قابل قبول است. استاندار سمنان با ابراز رضایت از اقدامات انجام شده در استان، از مردم و به ویژه کارکنان دولت، اصناف، نیروهای نطامی و انتظامی، کارکنان بخش بهداشت و درمان و سایر اقشار مختلف جامعه به خاطر همکاری در اجرای محدودیتها و تبعیت از قانون قدردانی و اظهار امیدواری کرد: با مشارکت و مساعدت بیشتر مردم، هر چه زودتر شاهد کاهش میزان ابتلا و ریشه کنی کووید 19 باشیم. وی با اعلام تداوم محدودیت های کرونایی در هفته جاری گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، محدودیت های تجمعی و ترددی اعمال شده، مطابق با طرح جامع هوشمند در هفته گذشته، همچنان به قوت خود باقی است.

آشناگر ادامه داد: بر اساس تصمیم امروز ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، مدیران دستگاههای اجرایی می توانند با توجه به تشخیص خود در صورت ضرورت و نیاز، سطح حضور کارکنان خود را از میزان یک سوم و 50 درصد اعلام شده در طرح جامع هوشمند مدیریت تردد و تجمع بر اساس نوع فعالیت دستگاه مبنی بر ضروری یا کمتر ضروری، باز هم کاهش دهند اما به هیچ وجه تعطیلی مطلق در سطح ادارات و دستگاههای اجرایی استان نخواهیم داشت. استاندار سمنان اضافه کرد: با وجود محدودیت های شدید کرونایی و کاهش میزان حضور کارکنان دولت در ادارات، همچنان ارائه خدمات در دستگاههای خدماتی، امداد رسان و سایر دستگاههای ضروری به صورت فعال انجام خواهد شد.

در 24 ساعت گذشته (از 7 آذر ماه الی 8 آذر ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 39 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید19 در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های 6 شهرستان استان از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به سه هزار و 798 نفر رسید و 9 هزار و 621 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

طبق اعلام ظهر امروز سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت 391 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید19 در کشور به 47 هزار و 486 نفر رسید و 27 استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*