دوشنبه 16 مهر 1403

استاندار: مساجد اصفهان برای نمازهای روزانه بازگشایی می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار: مساجد اصفهان برای نمازهای روزانه بازگشایی می‌شود

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، مساجد این استان برای برپایی نمازهای روزانه بازگشایی می‌شود.

عباس رضایی روز شنبه در حاشیه حضور ویدئو کنفرانس خود در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در گفت و گو با ایرنا افزود: این بازگشایی صرفا برای برپایی نمازهای روزانه است و ممنوعیت سایر برنامه‌ها از جمله برگزاری مراسم ترحیم و امثال آن در مساجد ادامه دارد. وی با بیان اینکه مردم ما باید تمهیدات زندگی با کرونا را رعایت کنند، ادامه داد: شرایط کنونی عادی نیست و شواهد و قرائن نشان می‌دهد این ویروس به راحتی دست از سر جامعه بر نمی‌دارد. استاندار اصفهان با اشاره به گزارش و ابراز نگرانی وزیر بهداشت از عادی تلقی شدن وضعیت توسط مردم، تاکید کرد: بر اساس این گزارش برخی استان‌ها به دلیل توجه به برخی آداب و رسوم برخی دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود و نگرانی‌هایی را در این مناطق بوجود آورده است. وی اضافه کرد: البته استان اصفهان جز این چند استان‌ها نیست ولی همه باید توجه داشته باشیم که سبک زندگی امروز ما باید از قبل متفاوت باشد و لذا حتی تجمع خانوادگی باید مبتنی بر رعایت نکات بهداشتی و اعمال برخی محرودیت‌ها باشد. رضایی خاطرنشان کرد: مردم ما باید بدانند برخی امور مثل ممنوعیت دست دادن، اعمال محدودیت‌ها در معاشرت‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی جز تکالیف انسانی، اخلاقی و حتی شرعی است زیرا مربوط به حفظ سلامتی و جان انسان‌هاست. وی با اشاره به دیدگاه متخصصان پزشکی گفت: روند بیماری نشان داده است، این ویروس موتاسیون و تغییر شکل دارد و همین مساله موجب غیرقابل پیش بینی بدون شرایط آینده می‌شود و لذا باید با رعایت احتیاط فعالیت‌های روزمره را ادامه دهیم. موتاسیون (Mutation) یک تغییر ژنتیکی است که صفات‌زیستی بعضی از افراد یک گونه را تغییر می‌دهد. استاندار اصفهان تاکید کرد: از همین رو امروز با برخی از علائم این بیماری مواجه هستیم که با علائم گذشته مثل سرفه، گلودرد، سردرد و امثال آن متفاوت است و بنابر این مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید فعالیت‌های خود را پیگیری کنند و بدانند که بازگشایی‌ها به معنای منتفی شدن بیماری و عادی شدن شرایط نیست. وی گفت: افزایش ساعت کار مجمتع‌های تجاری از دیگر مصوبات جلسه امروز ستاد ملی بود.

به گفته رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز جمعه نهم خرداد 1399، 146 هزار و 668 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 50 تن در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و 677 تن رسید. در 24 ساعت گذشته، 15 استان فاقد فوتی و پنج استان، فقط یک مورد فوتی ناشی از بیماری کووید19 گزارش شده است. وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است. استان های خراسان رضوی، آذربایجان های شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان و مازندران در وضعیت هشدار قرار دارند.

*س_برچسب‌ها_س*