یک‌شنبه 22 مهر 1403

استاندار یزد: مردم در فضای مجازی از فلسطین دفاع کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار یزد: مردم در فضای مجازی از فلسطین دفاع کنند

یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: گرچه امسال به واسطه شیوع کرونا امکان برگزاری راهپیمایی نفرت از رژیم غاصب صهیونیستی با محدودیت‌هایی مواجهه شده اما این سرمایه اجتماعی و جهانی که یادگار امام راحل (ره) است به انحای مختلف به ویژه با بهره‌گیری از قابلیت‌های نوین و تاثیرگذار در فضای مجازی، حفظ و گسترش یابد.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی طالبی در پیامی با گرامی داشت روز جهانی قدس، نوشت: روز قدس، سمبل و نماد اعلام انزجار از شقی‌ترین حکومت‌ها و قبیح‌ترین رژیم‌هایی است که با تکیه بر غصب و غضب به وجود آمده و با خون‌آشامی خون پاک مردم مظلوم فلسطین ریشه دوانده است.

وی ادامه داد: رهایی قدس شریف آرمان مقدسی است که جز در سایه مبارزه بی‌امان و آزادی خواهانه با استکبار جهانی و رژیم پوشالی صهیونیستی محقق نخواهد شد.

روز قدس مناسبتی جهانی است که یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 در آخرین جمعه ماه رمضان و در حمایت از ملت فلسطین برگزار می‌شود.

همچنین رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت روز پنجنشبه با اعلام بهبودی 100 هزار و 564 نفر از مبتلایان کرونا در ایران گفت: تاکنون 129 هزار و 341 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 66 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به هفت هزار و 249 تن رسید.

کیانوش جهانپور افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر اول خرداد بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی 2 هزار و 392 بیمار جدید مبتلا به کووید -19 در کشور شناسایی شدند که از بین مبتلایان جدید، 351 مورد بستری (15 درصد) و 2 هزار و 41 مورد (85 درصد) سرپایی و رهگیری تماس نزدیک

هستند.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش ها 2 هزار و 655 بیمار تحت مراقبت در بخش های آی. سی. یو قرار دارند که تاکنون 746 هزار و 45 آزمایش تشخیص کووید - 19 در آزمایشگاه ها انجام شده است.

جهانپور با بیان اینکه بیماریابی فعال در کشور گسترش یافته و حدود 85 درصد موارد جدید از بین بیماران خفیف است گفت: از مردم می خواهیم همچنان فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و پرهیز از هرگونه تردد و مسافرت غیرضروری را رعایت کنند.

*س_برچسب‌ها_س*