سه‌شنبه 17 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رویای کار و زندگی در خارج از کشور در قشر جوان سبب شده که بازار فریب و کلاهبرداری در فضای مجازی و اینترنت داغ شود و سالانه عده ای از جوانان از این طریق فریب خورده و با صرف هزینه های هنگفت در دام شیادان گرفتار شوند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مسوول مرکز سامانه 137 شهرداری بجنورد گفت: برای نخستین بار هزار و 700 قطعه عکس ارسالی شهروندان از نازیبایی‌ها و نابسامانی‌های شهری مرکز استان خراسان شمالی در این سامانه ثبت شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس شورای همانگی بیمه‌های خراسان شمالی گفت: این استان در ضریب نفوذ بیمه‌ای رتبه سوم کشوری را دارد، این شاخص در استان 2.9 درصد و میانگین کشوری 2.52 درصد است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بجنورد گفت: حجمی حدود 100 تن برگ درختان خزان‌زده از سطح بوستان‌های شهری مرکز استان خراسان شمالی جمع‌آوری شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - گلستان به عنوان قدیمی‌ترین پارک ملی ثبت شده در کشور درگیر مشکلاتی همچون بروز آتش‌سوزی های بسیار است از این رو سازمان حفاظت محیط‌زیست با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درصدد ارتقاء حفاظت الکترونیکی آن با استفاده از هوشمندسازی پارک است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: تاکنون، با استفاده از 26 میلیارد و 150 میلیون ریال تسهیلات کرونایی برای 295 نفر هنرمند در این استان شغل ایجاد شده است.

خبرگزاری ایرنا

گرگا - ایرنا - گستره وسیع پارک ملی گلستان و وجود تهدیدات فراوان در کنار کمبود محیط‌بان و اعتبارات سبب شده تا مدیران متولی برای حفاظت مطلوب‌تر از این ذخیرگاه زیست‌کره دست یاری به سوی فناوری‌های نوین دراز کنند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - 90 درصد از 6 هزار و 500 قلم اشیای فرهنگی، تاریخی و موزه‌ای خراسان شمالی ساماندهی، مستندنگاری و در سامانه جامع اموال منقول فرهنگی و تاریخی کشور به ثبت رسیده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون هنری، سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: به منظور حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، اشتغالزایی و کارآفرینی تسهیلات بانکی با سود چهار درصد به فعالان موسسات و آموزشگاه های حوزه هنری استان پرداخت می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی از افزایش 35 درصدی تولید ناخالصی داخلی استان در سال زراعی گذشته نسبت به سال ماقبل آن خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کشاورزان با شیوه‌های صحیح و اصولی در دیمزارهای حاصلخیز و پرباران استان به تناوب کشت غلات، حبوبات و علوفه‌های کوتاه‌قد ادامه دهند.

خبرگزاری ایرنا

‌بجنورد - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: تاکنون 582 هزار و 679 راس گوسفند و بز و 14 هزار و 37 راس گاو و گوساله پلاک‌کوبی و هویت‌گذاری شده است که این میزان 24 درصد از دام‌های استان را تشکیل می‌دهد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - پرواز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در مسیر تهران - بجنورد روز سه‌شنبه به علت وجود مه و شرایط نامناسب آب و هوایی در بجنورد، از آسمان مرکز استان خراسان شمالی به تهران بازگشت.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - وزیر علوم تحقیقات و فناوری در حکمی «احمد محقر»، رییس دانشگاه بجنورد، را به عنوان رییس دانشگاه معین خراسان شمالی و نماینده خود در این استان منصوب کرد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - فرماندار بجنورد گفت: در روزهای اخیر و با اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی، شمار مبتلایان به کرونا و بستری‌ها ناشی از این ویروس در مرکز استان خراسان شمالی کاهش یافته است.

خبرگزاری ایرنا

بجنور - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: مردم در مدت اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی و تعطیلی صنوف، فشار اقتصادی زیادی را متحمل شده‌اند و حق دارند که پس از پایان طرح، تغییرات محسوسی را از نظر کاهش شیوع این بیماری ببینند.