دوشنبه 16 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایسنا

نایب رییس مجلس شورای اسلامی به دعوت استاندار و مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی به بجنورد سفر می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - ساخت 92 کیلومتر از محور بجنورد - میامی امروز (چهارشنبه) با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در بجنورد آغاز شد که با تکمیل آن فاصله مرکز استان خراسان شمالی به تهران حدود 100 کیلومتر کاهش می‌یابد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پرورش ماهی در قفس اولویت مهم شیلات استان است و به همین منظور اجرای این طرح در سد غلامان شهرستان مرزی راز و جرگلان به دلیل داشتن ظرفیت و پتانسیل مناسب اجرایی می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

گرگان - ایرنا - رییس اداره حیات وحش اداره‌کل محیط زیست گلستان از آغاز سرشماری پاییزه حیات وحش پارک ملی گلستان با محوریت گونه‌های قوچ و میش، کل و بز و آهو در این ذخیرگاه زیست‌کره خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بجنورد اعلام کرد: عملیات کاشت درختان ریشه‌دار، به شیوه روتبال، در قطعه متوفیان کرونایی آرامستان جاوید مرکز استان خراسان شمالی آغاز شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد_ ایرنا_ فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: با اجرای طرح محدودیت در ترددها، میزان خروج خودروی از این استان 37 درصد و ورودی‌ها نیز 33 درصد کاهش داشته است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بارندگی مناسب پاییزه که پس از چند هفته انتظار روی داد، کشت و کار غلات در مزارع آبی و دیم را رونق داده، بطوریکه هم اکنون 58 درصد از اراضی زیر کشت رفته است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از ثبت گرمابه تاریخی باغشجرد اسفراین و خانه معین شیروان در فهرست آثار ملی واجد ارزش‌های تاریخی و فرهنگی خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: در 24 ساعت گذشته 8.3 میلی‌متر باران در ایستگاه روستای «قصر قجر» شهرستان بجنورد به ثبت رسید که بیشترین میزان بارندگی استان را به خود اختصاص داده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - بارش برف در گردنه‌های خراسان شمالی، دوشنبه‌شب راهداران را به جاده‌ها کشاند و 30 کیلومتر از محورهای استان برف‌روبی شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد_ ایرنا_ معاون امور هنری، سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: این اداره کل به 10 تا 15 اثر برگزیده فیلم کوتاه امسال بیش از یک میلیارد و 300 میلیون ریال کمک می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - شهر کرونازده با محدودیت‌های جدیدی که اعمال آن در هفته جاری آغاز شد گویا آرام گرفته است و این روزها تردد در خیابان‌ها بسیار کم شده است. تردد به خارج از شهر هم منحصر به افرادی شده است که رفتن به محل کارشان اقتضا می‌کند از شهر خارج شوند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - برداشت پنبه از سطح هفت هزار و 400 هکتار از پنبه‌زارهای استان خراسان شمالی، از اوایل آبان ماه آغاز شده است و تا اوایل آذرماه ادامه دارد و محصول برداشت‌شده به کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی تحویل داده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود 20 هزار و 700 تن محصول استحصال شود. (عکاس: وحید خادمی)

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: گوشت گرم مرغ با قیمت تنظیم بازار از فردا به اندازه نیاز تامین شده و بر این اساس مشکل 2 نرخی بودن این محصول در استان حل خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شیروان گفت: 600 بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال در مرحله سوم رزمایش مواسات (ایران همدل) از ابتدای آبان ماه تاکنون در بین نیازمندان این شهرستان توزیع شده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر فرودگاه شهدای بجنورد گفت: شرکت هواپیمایی ماهان، برنامه پروازی روز دوشنبه خود در مسیر تهران - بجنورد را به علت آنچه که محدودیت‌های کرونایی، کاهش سفر و نبود مسافر، عنوان شده، لغو کرد.