یک‌شنبه 15 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری دانا

میزان جوجه‌ریزی در استان خراسان شمالی 902 هزار است که علاوه بر تامین مرغ مورد نیاز خراسان شمالی به استان های همجوار هم صادر می‌شود.

خبرگزاری دانا

چهار روز از اجرای طرح قیمت جدید کالاهای اساسی در بازار می گذرد، با گذشتن این چند روز تب بازار کمتر شده است. از طرفی با تبیین درست این موضوع برای مردم که هزینه واریزی از سمت دولت برای اختلاف تورم ایجاد شده است، قطعا مردم نسبت به شرایط نگرانی کمتری خواهند داشت.

خبرگزاری دانا

مریم پورآدینه گفت: از عوامل دیگر اثرگذار در موضوع جمعیت بالارفتن سن ازدواج است که دوره طلایی قدرت باروری افراد تغییر می‌کند، زیرا بهترین سن باروری خانم ها 20 تا 30 سال است.

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: حجت الاسلام والمسلمین نوری گفت: ارز ترجیحی فساد آفرین بوده و توزیع عادلانه یارانه به مردم یک تصمیم درست و شجاعانه دولت سیزدهم است.

وب‌گاه فرارو

در واقع علائم مسمومیت با الکل معمولا حدود 12 تا 24 ساعت بعد از مصرف خودش را نشان می‌دهد، دقیقا زمانی که اتانول مصرفی موجود در خون کم می‌شود و میزان متانول غیراستاندارد موجود در مشروب کارش را شروع می‌کند.

وب‌گاه عصر ایران

اجرای طرح سیاست های ارزی از جمله اقدامات دولت در ادامه هدفمندی یارانه است که این موضوع نگرانی هایی را در سطح جامعه به همراه داشته و پیرو آن، دربرخی شهرها صف هایی برای خرید روغن، مرغ، تخم مرغ و ماکارونی ایجاد شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

«بارها کسانی با مسمومیت بالا به اورژانس لقمان آمده‌اند که از بطری پلمپ شده با ظاهری شبیه محصولات خارجی، الکل مصرف کرده بودند. این یعنی به ظاهر بطری، طعم و بو، قیمت و پلمپ بودن آن به هیچ عنوان نمی‌توان اعتماد کرد.»

وب‌گاه خبر آنلاین

«اصولا اعتراف به مصرف الکل در فرهنگ ما کار سختی است و مراجعان اکراه دارند که به این موضوع اشاره کنند، از طرفی نگرانی از مشکلات قانونی هم این مساله را تشدید می‌کند در حالی که هرگز گزارش مصرف الکل و مسمومیت ناشی از آن به مراجع قانونی و پلیس اعلام نمی‌شود، این مساله از اسرار بیماران محسوب می‌شود و ابدا از سوی مراکز درمانی به پلیس چیزی گزارش نمی‌شود مگر اینکه در کنار مسمومیت، حادثه‌ای هم...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مسمومان متانول با علائمی چون تهوع، استفراغ، احساس ناخوشایند شدید، تنفس تند، تعریق و تاری در چشم به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. فاجعه زمانی رخ می‌دهد که بدانیم در اثر این مسمومیت، فرد در هر ساعت، یک دهم از بینایی خود را از دست می‌دهد و طی ده ساعت اگر کمک‌های پزشکی نگیرد، کاملا نابینا می‌شود.

وب‌گاه 55 آنلاین

افزایش تقاضا برای خرید کالا های اساسی به ویژه مرغ و روغن باعث تجمع مردم در میادین و یا فرشگاه ها شده است

خبرگزاری دانا

حجت الاسلام حسین زحمتکش با اشاره به اینکه سهم خراسان شمالی در کنگره 4 هزار شهید طلبه و روحانی کشور، 72 شهید طلبه و روحانی است، گفت: استان خراسان شمالی به نسبت جمعیتی که داشته، قطعا این آمار قابل توجه است.

خبرگزاری مهر

مشهد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: 16 اثر از هنرمندان استان موفق به دریافت مهر اصالت ملی یا نشان مرغوبیت صنایع دستی شدند.

خبرگزاری دانا

مریم پورآدینه با اشاره به اینکه براساس سیاست گذاری های جدی، درمان ناباروری تحت حمایت خدمات بیمه ای قرار گرفته شده است، گفت: هزینه‌های ناباروری با کمک بیمه سلامت تا 90 درصد تأمین خواهد شد.

خبرگزاری دانا

ابوالفضل طراوتی با بیان اینکه 900 گروه جهادی در 900 منطقه از خراسان شمالی به ارائه خدمات می‌پردازند، گفت: همچنین این فعالیت‌ها مختص این بازه زمانی نبوده و تا وصول نتیجه در مناطق مورد نظر فعالیت‌های جهادی ادامه دار خواهد بود.

خبرگزاری دانا

مجید شادکام گفت: با توجه به کمبود جدی نیروی پاکبان در شهرداری بجنورد، با برگزاری مناقصه، پیمانکار بخش خصوصی برای انجام رفت و روب بخشی از شهر بجنورد انتخاب و بکار گرفته می‌شود.