یک‌شنبه 15 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - استاندار قم گفت: قم به دلیل جایگاه مذهبی، علمی و محور مواصلاتی بودن خود ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که به اقتضای این ویژگی‌ها نیازمندی‌ها و مشکلاتی نیز بر آن مترتب است که لازم است بصورت ویژه‌تری در سطح ملی و استانی به آنها پرداخته شود.

خبرگزاری مهر

پنبه یکی از مهم ترین کالاهای استراتژیک است که افزایش ضریب خوداتکایی آن علاوه بر تامین نیاز صنعت نساجی به تامین روغن و خوراک دام نیز کمک زیادی می کند و به همین دلیل اهمیت زیادی دارد.

خبرگزاری دانا

روستای بیدواز در 24 کیلومتری شهرستان اسفراین قرار گرفته و با زیبایی های تمام نشدنی خود، دل هر بیننده ای را می برد که این روستا از مناطق توریستی و زیبای اسفراین محسوب می شود.

خبرگزاری دانا

حجت الاسلام حمید رفیعی با اشاره به اینکه خراسان شمالی دارای یک هزار و 122 مسجد است، گفت: مراسم شب های قدر امسال به صورت کامل در سراسر خراسان شمالی اجرایی خواهد شد.

خبرگزاری دانا

رضا فیض آبادی گفت: سخت‌گیری در صدور مجوز برای آغاز فعالیت و یا ادامه فعالیت شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور از مهمترین مشکلات فناوران و فعالان در این حوزه است.

خبرگزاری دانا

مهری هاشمی دوین با اشاره به اینکه براساس پیش بینی هواشناسی بارش ها از عصر روز گذشته در نقاط مختلف خراسان شمالی آغاز شده است، گفت: به دنبال آن بیشترین بارندگی در گرمخان بجنورد با 17.2میلی متر ثبت شده است.

خبرگزاری دانا

به مناسبت میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) و به نیت 3 هزار شهید استان خراسان شمالی، آش نذری برای 3 هزار نفر در شهرستان بجنورد تهیه و توزیع شد، همچنین 5هزار پرس آش شله مشهدی تهیه و بین مناطق کم برخوردار شهرستان توزیع شد.

خبرگزاری دانا

با اینکه در سال گذشته ایران موفق به اخذ گواهی حذف سرخک از سازمان جهانی بهداشت شده بود، اما با شیوع این بیماری در کشورهای همسایه، متاسفانه زنگ خطر بازگشت بیماری به کشور به صدا در آمده و تهدیدی برای سلامت مردم به خصوص کودکان است.

خبرگزاری دانا

هرچند که دست آوردهای دانش بنیانی می تواند محور و پایه اصلی تقویت و رشد اقتصاد کشور باشد، اما برخی رویه‌های سخت گیرانه، فناوران را خسته و بعضا آنها را از چرخه فعالیت در این حوزه خارج کند.

خبرگزاری دانا

محمد وحیدی با بیان اینکه شهرستان راز و جرگلان در طرح مطالعاتی ستاد اجرایی فرامین حضرت امام خمینی (ره) جزء 31 شهرستان محروم کشور قرار گرفته است، گفت: اعتبارات خوبی برای محرومیت زدایی این مناطق در نظر گرفته شده است که امیدواریم مشکلات حوزه راه این منطقه حل شود.

وب‌گاه الف

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: سال گذشته قریب به 900 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده که عموما این کشفیات با درگیری همراه بوده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

اجرای دومین مرحله طرح آموزش رایگان هنر در مناطق مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی در بهار سال جاری ادامه دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای دومین مرحله طرح آموزش رایگان هنر در مناطق مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی در بهار سال جاری خبر داد.

خبرگزاری دانا

استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور را به دلیل همزیستی بسیاری از اقوام و مذاهب از جمله ترک زبان ها، کرد ها، قوم تات، ترکمن و فارس و البته بلوچ و فارس و حتی عرب ها به گنجینه ای از فرهنگ های می شناسند. این تنوع قومیتی موجب شده تا مراسم متنوع و ملی و مذهبی فراوانی در این نقطه از ایران اسلامی برگزار شود.

خبرگزاری ایسنا

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه این استان آمادگی لازم را برای فعال کردن بازارچه‌های مرزی را دارد، گفت: درخواست ما از دستگاه دیپلماسی این است که با فعال کردن این بازارچه‌ها به رونق اقتصادی منطقه و مرزنشینان دو کشور کمک کنند.