یک‌شنبه 15 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری دانا

محمد صفری متولد بجنورد از رزمندگان دفاع مقدس که بیش از 70ماه در جبهه حضور داشته و در عملیات های مختلفی از جمله عملیات آزادسازی خرمشهر شرکت داشت.

خبرگزاری دانا

امیرسرتیپ محمد نجاتی با اشاره به اینکه در زمان آغاز عملیات بیت‌المقدس با هدف آزادسازی خرمشهر از استان خراسان شمالی 800 نفر اعزام شدند، گفت: از این تعداد 42 نفر به شهادت رسیدند و 54 نفر نیز جانباز شدند.

خبرگزاری دانا

محمد رضایی گفت: مبارزه با آفت ملخ در مراتع شهرستان مانه و سملقان به منظور جلوگیری از رشد آنها برای رسیدن به مرحله پروازی و هجوم نبردن آنها به مزارع شروع شد.

خبرگزاری دانا

مهرداد داوودزاده با اشاره به اینکه با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها برای جلوگیری از گرانفروشی‌ها، تمامی روغن‌های موجود در بازار صورت جلسه شد، گفت: براین اساس اختلاف قیمت حاصل‌شده از روغن‌های موجود در بازار باید به حساب هدفمندی یارانه‌ها واریز شود.

خبرگزاری دانا

علی وفاه‌خواه با اشاره به اینکه با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، نظارت در بازار با شدت بیشتری ادامه پیدا کرده است، گفت: در این دو هفته 6 هزار و 250 بازرسی با حضور 100 اکیپ در سراسر استان خراسان شمالی انجام شده و نظارت‌ها ادامه دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشجویان گروه 14 محورشناسی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در ادامه مأموریت، پس از حضور در استان خراسان شمالی و شناسایی معابر مواصلاتی و آشنایی با جغرافیای سیاسی این استان، با معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی دیدار و گفتگو کردند.

خبرگزاری دانا

خراسان شمالی عمدتاً از آب و هوای معتدل کوهستانی برخوردار است، اما می‌توان انواع آب و هوا را در بخش‌های مختلف آن تجربه کرد.

خبرگزاری دانا

ابوالقاسم اکبری گفت: در استان خراسان شمالی 31 مجموعه از راه دور فعال هستندکه سه هزار و 51 دانش‌آموز پوشش می‌دهند و در این مراکز 959 دانش‌آموز دختر و دو هزار و 99 دانش‌آموز پسر خدمات دریافت می‌کنند.

خبرگزاری دانا

هرچند مصوبه اجرای طرح تنفس جنگل، برای نجات جنگل های شمال کشور بسیار ضروری بود اما این مصوبه بدون در نظر گرفتن روش های منطقی برای تامین نیاز چوب صنایع کشور، موجب شد تا چشم بد سودجویان به دیگر استان ها بیفتد تا این نیاز از دل عرصه های طبیعی و باغات دیگر نقاط با قیمت های وسوسه انگیز تامین شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس جمهور روز دوشنبه در تماس با محمدرضا حسین‌نژاد استاندار خراسان شمالی در راستای اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، بر بازرسی مداوم بازار و کنترل قیمت ها تاکید کرد.

وب‌گاه فرارو

افسانه حسامی فرد پس از صعود به قله اورست، بلندترین نقطه جهان، ویدئویی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. او پس از اردویی یک هفته‌ای در قله دماوند در تاریخ 17 فروردین امسال عازم هیمالیا شد. حسامی فرد از ورزشکاران استان خراسان شمالی است و سال گذشته به همراه گروهی از کوهنوردان به قله ماناسلو نپال صعود کرده بود.

خبرگزاری دانا

حسین رضایی گفت: صحبت ها درباره خوراک دام، اشتباه است و خوراک دام وارد شده به بنادر و انبارهای کشور معطل قیمت گذاری جراحی اقتصادی دولت باقی مانده بودند.

خبرگزاری دانا

سرانجام با پیگیری های شهردار و شورای شهر بجنورد، در زمینه دریافت قیر رایگان دولتی، بهار امسال در بجنورد با اجرای برنامه لکه گیری و آسفالت معابر این شهر آغاز و چراغ سبز ساماندهی به مطالبه ای قدیمی در مرکز استان روشن شد.

خبرگزاری دانا

شال ترکمنی، دست بافته زنان هنرمند منطقه جرگلان از توابع استان خراسان شمالی موفق به دریافت نشان ملی شد.