شنبه 14 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری دانا

حسن وحید با اشاره به اینکه طی سال های اخیر خشکسالی استان را دربرگرفته است، گفت: براین اساس در سال گذشته در منطقه قشلاق و ییلاق بیش از 138 هزار و 923 تن کاهش تولید علوفه در استان خراسان شمالی رقم خورده است.

خبرگزاری دانا

محبوبه معین مقدس با بیان اینکه دانشگاه کوثر از سمت وزارت علوم با بی مهری مواجه شده است، گفت: عدم پذیرش در رشته های فنی و مهندسی و محدود شدن به رشته های علوم پایه تا مرحله ادغام این دانشگاه پیش رفت.

خبرگزاری دانا

جشن مولود مهربانی، با حضور کاروان زیر سایه خورشید و در نقاط مختلف بجنورد برگزار شد و مردم با همراهی خدام بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (علیه السلام) ضمن اعتراض و محکوم کردن هتاکی به ساحت آن امام همام، نوای شوق و عاشقی یا رضا رضا سر دادند.

خبرگزاری دانا

مسعود عزیزی با بیان اینکه دریافت تاییدیه استحکام بنا از سازمان نوسازی مدارس خراسان شمالی، یکی از آیتم های مورد توجه و ضروری برای مدارس غیردولتی استان است، گفت: از مجموع این مدارس 90 درصد مدارس تاییدیه استحکام بنا را از سازمان نوسازی مدارس استان دریافت کردند.

خبرگزاری دانا

مجتبی شکوری با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه سال جاری مقدار 9 میلیون و 800 هزار متر مکعب گاز طبیعی در جایگاه‌های CNG خراسان شمالی توزیع شده است، گفت: لازم به ذکر است که این امر باعث صرفه جویی در مصرف بنزین به مقدار 10 میلیون و 500 هزار لیتر شده است.

خبرگزاری ایرنا

گنبدکاووس - ایرنا - تاثیر تغییرات اقلیمی به دنبال کاهش بارندگی‌ها، افزایش دما، برداشت‌های غیر اصولی، تبخیر و حذف حق‌آبه سبب شده تا حجم آب تالاب‌های استان گلستان بسیار کاهش یابد که با ادامه چنین وضعیتی تا چند ماه آینده به طور قطع این اکوسیستم را غم خشکی فرا می گیرد.

خبرگزاری دانا

علی اصغر هدایتی با اشاره به اینکه تسهیلات فرزندآوری همچون تسهیلات ازدواج با کارمزد 4 درصد محاسبه می شود، گفت: براساس آماری که ثبت شده تاکنون 400 فقره وام فرزندآوری به مبلغ 155 میلیارد ریال توسط بانک های خراسان شمالی پرداخت شده است.

خبرگزاری مهر

مرکز جدید در استان خراسان شمالی شهر بجنورد برای برگزاری آزمون الکترونیکی زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو ایجاد شد.

خبرگزاری دانا

سرود سلام فرمانده در یکی از محروم ترین و کم جمعیت ترین روستاهای کشور توسط دهه نودیها اجرایی شد.

خبرگزاری مهر

نرخ بیکاری 5 استان که در سال 99 دو رقمی بود، به استناد داده‌های مرکز آمار در سال 1400 تک رقمی شده که اغلب متاثر از کاهش نرخ مشارکت اقتصادی بوده است.

خبرگزاری دانا

سید محمد پاکمهر گفت: زمانی که با حضور نیروهای وزارتی در سطح استان برای مطلوب نشان دادن وضعیت آموزشی استان، آمار غلط ارائه و شرایط خوب توصیف می‌شود قطعا نمی‌توانیم دیگر بودجه بگیریم.

خبرگزاری مهر

وزیر آموزش و پرورش گفت: مانع اصلی عدم تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت کنکور است.

وب‌گاه گسترش

با توجه به کیفیت آموزش که در سال های اخیر تغییر یافته است، باید تکلیف نیروهای نهضتی آموزش و پرورش به سرعت مشخص شود.

خبرگزاری دانا

یوسف نوری با بیان اینکه 27 هزار معلم در 16 استان مرزی کشور کمبود وجود دارد، گفت: باید در استخدام معلمان، جذب برای مناطق مرزی انجام شود،

خبرگزاری دانا

محمدرضا حسین نژاد با اشاره به وضعیت نامطلوب پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان اظهار امیدواری کرد در سفر پیش روی رییس جمهور به استان توجه ویژه ای به این موضوع شود.

خبرگزاری دانا

محمد وحیدی گفت: احداث معلم سرا در روستاهای مرزی خراسان شمالی باید در دستور کار قرار گیرد تا معلمان این مناطق در ایام هفته برای استقرار دچار مشکل نشوند.