شنبه 14 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری دانا

امین فلاح کوشکی گفت: 11.2 درصد از فضاهای آموزشی استان خراسان شمالی نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است.

خبرگزاری دانا

ابوالقاسم اکبری با بیان اینکه هشت مدرسه یک دانش آموزی و یک معلم در خراسان شمالی وجود دارد، گفت: همچنین 109 مدرسه با کمتر از پنج دانش آموز در استان فعال هستند.

خبرگزاری دانا

امین فلاح کوشکی با اشاره به اینکه مدرسه عدالت بجنورد با حضور وزیر آموزش و پرورش در بجنورد افتتاح شد، گفت: این مدرسه در مقطع ابتدایی و دارای یک هزار و 447 متر مربع زیر بنا، 91 متر مربع سرویس بهداشتی و 70 متر مربع سرایداری است.

خبرگزاری تسنیم

بر اساس آخرین پایش‌های انجمن یوزپلنگ ایرانی و سازمان محیط زیست در رابطه با جمعیت این گونه کلیدی, حداقل تعداد یوزپلنگ هایی که احتمال می‌رود بین سال‌های 1395 الی 1400 زنده بوده باشند, به 20 فرد می‌رسد.

خبرگزاری دانا

سید احیا سیدی گفت: اردوی جهادی به روستاهای خرتوت، حمزک و کال شور از توابع مانه و سملقان به همت قرارگاه جهادی دانشجویی و همکاری این معاونت برگزار و خدمات رایگان پزشکی، بهداشتی و دارویی به 570 نفر از اهالی این روستاها ارائه شد.

خبرگزاری دانا

افشین دلشاد گفت: بیماری کم‌کاری تیروئید در نوزادان یکی از شایع‌ترین علل قابل پیشگیری عقب‌ماندگی ذهنی است و برای پیشگیری از بروز این عارضه مهم باید غربالگری نوزادان در روزهای سوم تا پنجم تولد برای همه نوزادان انجام شود.

خبرگزاری دانا

محمد اسماعیل حاتمی گفت: حمایت های مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت های بعد از خروج از زندان استان خراسان شمالی در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله تحت پوشش قرار دادن خانواده های زندانیان نیازمند و کمک به آزادی زندانیان است.

وب‌گاه مشرق نیوز

جشنواره بازی‌های بومی محلی سه شنبه3 خرداد 1401 با حضور 400 شرکت کننده در رشته های تیر و کمان سنتی هفت سنگ مهارتی پلان انفرادی و لی لی سرعت در روستای توده شهرستان شیروان استان خراسان شمالی برگزار شد.

خبرگزاری دانا

ابوالقاسم اکبری با اشاره به اینکه 19 هزار و 604 نوآموز بدو ورود به دبستان در سطح استان خراسان شمالی در طرح سنجش ارزیابی می شوند، گفت: برای اجرای این طرح 100 نفر در 14پایگاه سنجش عمومی و یک پایگاه تخصصی به نوآموزان ارائه خدمات دارند.

خبرگزاری دانا

جعفر شهامت گفت: علت اصلی نشست جاده در محور خندقلو وجود نوع خاکی است که فقط مستعد کشاورزی است و برای عملیات راه‌سازی مناسب نیست.

خبرگزاری دانا

بیژن محمدرضاپور، چهارم خرداد ماه سال 1327 در زوارم از توابع شهرستان شیروان به دنیا آمد و سال 47 استخدام ارتش می شود و از سال 60 در جبهه‌های جنگ حضور داشته است و از رزمندگان استان خراسان شمالی بود که در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر حضور داشت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سرلشکر سلامی در آیین تجلیل از فرماندهان گردان‌های رزمی دفاع مقدس با عنوان «قهرمانان خط شکن» گفت: این لحظات یکی از با شکوه‌ترین لحظات تاریخ اسلام و ایران است. مومنان خدا توانستند غلبه خون بر شمشیر، اسلام بر کفر و نور ایمان را در عرصه دفاع به اثبات برسانند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: سرلشکر سلامی در آیین تجلیل از فرماندهان گردان‌های رزمی دفاع مقدس با عنوان «قهرمانان خط شکن» گفت: این لحظات یکی از با شکوه‌ترین لحظات تاریخ اسلام و ایران است. مومنان خدا توانستند غلبه خون بر شمشیر، اسلام بر کفر و نور ایمان را در عرصه دفاع به اثبات برسانند.

خبرگزاری دانا

محمدرضا حسین‌نژاد، یکی از شاخصه‌هایی که در جامعه اسلامی نمود دارد و بیانگر اعتقاد و اهمیت است، را موضوع حجاب و عفاف عنوان کرد و گفت: براین اساس دشمن به دنبال ایجاد بی‌اعتمادی نسبت به مسئولان، سست‌کردن اعتقادات و پایه‌های دینی مردم و جامعه است.

خبرگزاری دانا

جواد حمیدی گفت: در سال گذشته فقط یک سوم از کل ارزش عوارض نوسازی از سوی مشترکان مسکونی و تجاری مرکز استان به شهرداری بجنورد پرداخت شد که این گویای مشارکت کمرنگ شهروندان بجنورد در پرداخت عوارض نوسازی خود به این نهاد است.